New Zealand part 2..... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu New Zealand part 2..... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

New Zealand part 2.....

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

26 Februari 2009 | Australië, Sydney

Dag lieve allemaal,

Hier een berichtje uit Sydney over onze laatste weken in New-Zeeland. Waren we in het begin verdrietig om Australie te verlaten, nu waren we weer een beetje depri om Nw-Zeeland te verlaten :p Haha, het is ook nooit goed he!? ;)

Zoveel gedaan in die laatste weken, zal mn best doen om alles te vertellen!

Na Franz Josef zijn we doorgereisd naar Queenstown...wat een ontzettend leuk stadje is dat! Ook erg leuk om daar uit te gaan, met de groep een paar keer wezen stappen en ook nog naar de Ice bar geweest Min 5 graden, gelukkig kregen we jassen! ;)
We zijn nog met de gondel naar boven geweest, waar we een prachtig uitzicht hadden en zijn wezen lugen. Je zit dan in een soort kartwagentje, echt super leuk.
Op deze site kun je ook een filmpje zien: http://www.skyline.co.nz/

Vanuit hier hebben we samen met Stephen en Laura een auto gehuurd en zijn we naar Milford Sound gereden, prachtig natuurgebied waar we een boottocht hebben gemaakt.

In Queenstown weer op de Magic bus gestapt en op weg gegaan naar Dunedin...waar we de chocolade fabriek hebben bezocht! :D
Vanuit hier ook een auto gehuurd om naar de Caitlins te rijden, waar we gratis met dolfijnen hebben gezwommen. Niet echt gezwommen maar bij Marian kwamen ze echt op een meter afstand! :) Hier hebben we ook pinguins van dichtbij kunnen bewonderen, zo bijzonder gewoon.

Na deze roadtrip 2 dagen in Lake Tekapo doorgebracht, super mooi meer, zo ontzettend blauw. Hier hebben we ook een hike gedaan van 4 uur naar Mount Cook. Helaas kon Marian niet mee omdat ze erg migraine had :( Echt zo balen want het was prachtig. Na 2 uur lopen kom je bij een glacierlake uit....onbeschrijfelijk mooi. http://www.laketekapountouched.co.nz/

Vanuit hier naar Christchurch gegaan...het Antartica museum bezocht. Hebben nog in een storm gestaan om te voelen hoe koud het daar is. Phoe, erg KOUD! ;)
Helaas ook weer afscheid moeten nemen van Laura. Gelukkig heb ik (Maaike) haar nu weer gezien. Waarschijnlijk komt ze straks ook nog naar Perth en heel misschien zien we haar in Thailand weer! :)

Onze laatste stop in het zuider-eiland was Kaikoura, waar we met dolfijnen en zeehonden hebben gezwommen + walvissen gezien!!!
De eerste dag hebben Stephen en Maaike met dolfijnen gezwommen...zon ontzettend bijzonde om daar tussen 200 dolfijnen te zwemmen :D
De volgende dag om 5 uur opgestaan om met zn drieen op walvissenjacht te gaan ;) Uiteindelijk hebben we 4 walvissen gezien, prachtig.
http://www.dolphin.co.nz/kaikoura/ http://www.whalewatch.co.nz/

'S middags gelijk weer door om met zeehonden te gaan zwemmen. Zo ontzettend leuk want de zeehonden spelen echt met je...zwemmen rondjes om je heen en komen heel dichtbij, ongelofelijk leuk! http://www.sealswimkaikoura.co.nz/

Hier afscheid genomen van Stephen, erg jammer want we hadden het erg gezellig met zn drieen. Hij gaat ook weer verder reizen in Aussie maar waarschijnlijk gaan we 'm niet meer tegenkomen. Maar goed, gaan m vast wel een keer bezoeken in Engeland!

22 Februari moesten we dan afscheid nemen van Nw-Zeeland. Zijn eerst naar de film geweest 'He's just not that in to you' Hilarisch, echt een aanrader! Daarna nog uitgeweest maar niet te laat gemaakt aangezien we om 6 uur al naar het vliegveld moesten.

Nu, zit ik (maaike) weer in Sydney, waar het weer helaas niet al te best is. :( Had gehoopt weer een kleurtje te krijgen maar helaas. Maar goed, moet natuurlijk niet zeuren aangezien we aankomende zondag naar Fiji vliegen!
Wel raar hoor om opeens ' gescheiden' te zijn van elkaar! Ben blij als we weer samen zijn :)
Hebben trouwens vorige week, 19 februari, ons half jaar gevierd! Zijn echt heel dankbaar dat we dit allemaal mogen meemaken maar voornamelijk dat het samen zo goed gaat! :D

Volgende verhaaltje zal over onze prachtige vakantie in fiji zijn!

Liefs, Marian en Maaike

Foto's:

• 26 Februari 2009 - 06:45

Marianne:

Hi lieve Marian en Maaike,
    Wat weer een leuk verhaal om te lezen!! Jullie zien echt zoveel moois op jullie trip! En een half jaar mag natuurlijk gevierd worden ;-)
    Ben ook alweer benieuwd naar jullie volgende verhalen...want zondag gaan jullie alweer naar Fiji?? Wist niet dat dat nu al was, maar ben daar ook erg benieuwd naar! En natuurlijk ook naar je belevenissen met Simon Marian! Jullie hebben het vast en zeker super gehad met z'n tweetjes! Meiden ga er weer lekker van genieten! Heel veel plezier!!
    Dikke kus Marianne

• 26 Februari 2009 - 07:20

Kim:

ooooh wauw wat een mooie foto's!! ongeloveloos!

prachtig!

Veel plezier nog!!

liefs Kim

(ohja die ijsbar is tegenwoordig ook in groningen, in de drie)

• 26 Februari 2009 - 07:48

Marian:

Lieverd!! Ik vind het ook echt gek om gescheiden van je te zijn!! Zondag vliegen we iig wel samen verder!! Spreek je strax toch weer haha!! Wordt nog wat als we weer thuis zijn!!
    Dikke kus Marian

• 26 Februari 2009 - 07:58

Simone:

Heel veel plezier op fiji, even lekker uitrusten van jullie actieve reis :P Haha. NZ ziet en klonk er leuk! op naar de volgende stap! Kus Simone

• 26 Februari 2009 - 09:20

Marij:

Chocoladefabriek?!!!!
    Het maakt niet uit wat je voor de rest nog gaat doen, je hebt het hoogtepunt bereikt! Heb je nog Oempaloempa's gezien?

Kussie uit Groningen

• 26 Februari 2009 - 09:27

Holger En Iris:

Wat weer een mooie foto's! En natuurlijk leuk verhaal om weer te lezen.

p.s. e-mail is onderweg

• 26 Februari 2009 - 09:56

Chantal:

Groetjes van Lonneke; of je een bakkie komt doen als je terug bent.
    Meiden, hoe moet dat nou met jullie: je wordt na al dat moois vast claustrofobisch hier in ons kikkerlandje! Gelukkig nog een half jaar, tjonge een half jaar, gewone stervelingen gaan drie weken!
    Geniet maar lekker, groetjes,
    Chantal

• 26 Februari 2009 - 11:25

Ellis:

wat een mooie foto s
    en geweldig met dolfijnen zwemmen.
    lekker genieten meiden,
    en veel groetjes
    fons en ellis

• 26 Februari 2009 - 11:56

Joke:

Echt lieve Maaike en Marian, ik kreeg achteraf nog kippenvel toen ik die prachtige foto's zag van de heli-hike!!!! Doodeng, ik doe het jullie niet na! Maar wat doen en zien jullie geweldige dingen, ik vertel aan iedereen dat ik zo'n stoere nicht heb!! Ben heel benieuwd naar alle volgende verhalen en hoe Fiji is. Liefs, Joke.

• 26 Februari 2009 - 15:04

Linda Stevens:

Hoi Maaike, wat maken jullie een hoop mee zeg. Een half jaar onderweg en het samen nog zo goed kunnen vinden is geweldig. Jullie zijn vast vriendinnen voor het leven. Ik begin onderhand ook zin te krijgen om naar Australie en/of Nieuw Zeeland af te reizen.Wie weet komt dat er nog eens van. Vandaag waren juul, Emma, Veerle en Marie bij mij. Wij hebben schooltje gespeeld de hele ochtend lang. Ze vonden het wel een heel leuke school. Ze blijven alle 4 logeren en morgen gaan ze met Sandra en Hennie naar het Omniversum. Ik vroeg of ze nog wat wilden mailen maar ze zeiden dat ze je gisteren gesproken hebben. Wie weet volgende week. Veel plezier op de fiji eilanden en tot mails

• 26 Februari 2009 - 16:54

Pa:

Meiden,
    De foto's zijn weer geweldig mooi. Wat zijn jullie toch actief met niets doen. Geweldig geniet ervan dit is echt once in a lifetime. Fijn dat de reis zo goed verloopt. Veel plezier op Fuiji eilanden de komende tijd.

xxxoooxxx Pa

• 26 Februari 2009 - 20:27

Henny:

Leuk verhaal Maaike en prachtige foto's!Wat ontzettend leuk,dat jullie met dolfijnen en zeehonden gezwommen hebben,echt 'n hoogtepunt he!Fijne vakantie op Fiji,dat hebben jullie wel verdiend hoor!!!!!
    Groetjes en liefs voor jullie allebei en kijk goed uit!

• 27 Februari 2009 - 07:50

Julius:

Hoi Maaike, wat leuk die foto's van de dolfijnen. Ik wou dat ik er ook was.Het logeren bij Linda was leuk. Ik heb in een eigen kamertje geslapen en de 3 meisjes in een andere. Dag lieve Maaike kusjes Julius

• 27 Februari 2009 - 08:59

Maaike:

Wordt idd nog wat als we straks weer thuis zijn....kunnen we niet meer zonder elkaar:p Gelukkig nog 2 nachtjes en dan zie ik je weer!!

Tot zondag! :D

Liefs, Maaike

• 27 Februari 2009 - 09:57

Sint:

Eeey meiden!

Dat wordt straks wat als jullie een foto-album moeten gaan maken!! Jullie overtreffen jullie-zelf elke keer maar weer met jullie foto's! Mijn hemel! Prachtig mooi! En jullie verhaal was ook weer erg warm om te lezen!
    Die foto met dat flesje water vond ik echt goed gelukt! Misschien kunnen jullie prijzen winnen met jullie foto's!

Tot snel weer! Kusssss!

• 01 Maart 2009 - 09:29

Liesbeth:

Hey meiden!

vandaag weer herenigd of niet? verhalen klinken weer mooi hoor! en foto's zijn uiteraard ook weer schitterend :P hoe kan het ook anders ;)
    hier schijnt vandaag het zonnetje ook voor het eerst sinds tijden, heerlijk!
    geniet van jullie vakantie op de Fiji-eilanden, lijkt me heerlijk!

Liefs Liesbeth

• 01 Maart 2009 - 12:30

Jose Klooster:

Hoi Maaike,e.a.,
    Sorry dat ik zo laat ben deze keer.Er ging 't een en ander mis:mappen maken,branden e.d.Ik heb nu zelfs hulp van de bovenbuurman.Deze mail met foto's zie ik nu pas!!!Dat is echt een zeldzaamheid,dat jullie jassen dragen.Heb je ook de dolfijnen met elkaar horen communiceren met sonargeluiden?Maaike bedankt voor je pers.berichtje.gr Jose