Singapore, Maleisië en Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Singapore, Maleisië en Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Singapore, Maleisië en Thailand

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

01 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Na bijna 8 maanden hebben rond gereisd in het prachtige Australie was het op 5 juni dan zover dat we het land gingen verlaten :( Australie heeft gewoon iets magisch....de mensen, de natuur, de stranden, gewoon alles! We hebben er zoveel leuke en mooie dingen meegemaakt, we hebben er een prachtige ervaring bij en hopelijk kunnen we op een dag weer terug naar dit 'no worries' land! ;)

Singapore....een leuke stad maar er is vrij weinig te doen, we zaten gelukkig in een super guesthouse. Dit lag in Chinatown dus erg gezellig met allerlei restaurantjes en winkeltjes. Verder heeft singapore niets meer te bieden dan shoppen, shoppen en nog eens shoppen! :p Op zich dus wel erg leuk voor ons maar ja, we moesten ons inhouden aangezien we nog anderhalve maand door azie moeten reizen en dus geen te zware backpack willen.
We zijn nog wel naar de Singapore Zoo geweest, waar we witte tijgers hebebn gezien, prachtige beesten. Ook de ijsbeer was aanwezig in deze zoo, alleen wel erg jammer dat zijn verblijf om in te zwemmen wel erg klein was.:(

Na 3 dagen zijn we met de bus verder gereisd naar Kuala Lumpur in Maleisie....ook weer veel shoppingscentra's maar gelukkig ook een beetje cultuur opgesnoven in Malaka, waar je nog veel terug ziet van de nederlandse invloed.
Het guesthouse waar we in zaten was trouwens niet echt geweldig....we hadden namelijk, zonder dat we er om gevraagd hadden, een extra kamergenoot. Op zich maakt ons dat niet zo veel uit maar hier ging het om een MUIS! Ahhhh....Marian had 'm al een keer zien weg rennen uit onze kamer en Maaike werd de volgende ochtend 'vriendelijk' wakker gemaakt door een beet in haar teen,bah! Gelukkig moesten we diezelfde ochtend ook uitchecken, anders hadden we waarschijnlijk geen oog meer dicht gedaan. ;)

Vanuit daar zijn we met de bus naar Taman Negara gegaan en hebben daar een 3-daagse jungle tour gedaan. Het viel ons een beetje tegen, we kregen meer het idee dat het hele jungle-gedoe opgezet was voor de toeristen. Er was een heel dorp omheen en het was net iets te comercieel zeg maar. Desondanks hebben we het zeker wel naar ons zin gehad, weer veel andere en aardige reizigers ontmoet.
Na dit National Park zijn we met de bus verder gereden naar de Cameron Highlands, hier liggen alle thee-plantages. Prachtige wandeling gemaakt, waarbij we super mooie uitzichten hadden. :)
Uiteindelijk vanuit KL gevlogen naar Phuket in Thailand, waar het regende! :( Maar ja, dat konden we natuurlijk wel verwachten aangezien het regenseizoen hier is in Thailand. Hierdoor niet veel van Phuket gezien en helaas werd Marian hier ook ziek. Ze had een buikinfectie opgelopen, gelukkig is ze nu weer opgeknapt!
Marian is toen nog een paar dagen in Phuket gebleven terwijl Maaike naar de eilanden is afgereisd om Laura weer te zien op Koh Samui.

Hebben daar in een week de drie eilanden: Koh Samui, koh Paghnan en Koh Tao bezocht....paradijs op aarde! :) Vooral Koh Tao was favoriet omdat het hier niet zo toeristisch was. Na een paar dagen kwam Marian hier ook weer heen :D waardoor we gelukkig weer met z'n drieen verder konden reizen naar Chang Mai.

Chang Mai heeft meer dan 300 tempels, echt zo prachtig. Ook de bekendste Wat Phra Thad Doi Suthep staat op een heuvel in Chang Mai, adembenemend.
Verder hebben we hier nog een jungletrek gedaan en dat was afzien! Haha, we dachten dat we de eerste dag 2 uurtjes zouden gaan lopen...nou, dat werden er ongeveer 4! Dat is best vermoeiend als het 40 graden en je vaak steil omhoog moet klimmen ;)
Maar goed, we hebben het gered en de volgende dag hoefden we echt maar 2 uurtjes te lopen. Een super ervaring waarbij we ook weer op een olifant mochten rijden! :D

Op het moment zijn we in Bangkok, vanuit hier waarschijnlijk eerst naar Combodja maar dat moeten we nog even bekijken. Jullie zullen het weer lezen in ons 'laatste' verhaaltje van onze wereldreis!

Nog 33 dagen!!! Whoehoeee....wij zijn al aan het aftellen, jullie ook?! ;)

Dikke knuffel van M & M

We hebben 2 albums aangemaakt: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

XXXXXX-jes!

Zondag 2 augustus landen we weer op Schiphol, zorgen jullie voor het zonnetje?...hebben we al zo lang niet meer gezien :p

Flight Number: BA0430
Aankomst: Amsterdam-Schiphol Arpt 10:50

• 01 Juli 2009 - 08:49

Hi meiden,

Ik zat al met smart te wachten op jullie volgende verhaal...en daar is die dan eindelijk! Is vast en zeker raar om na 8 maanden Oz in zo'n andere cultuur terecht te komen, maar ook weer een super ervaring! Nog maar een dikke maand en dan zijn jullie er weer, whoepiedepoepie!! Ga er nog lekker van genieten, take care!

• 01 Juli 2009 - 11:43

Jose Klooster:

Hoi Maaike,
    Wat een prachtige foto's!!!!Ik zou zeker ook de dierentuin bezocht hebben.De 3 eil.is denk ik ook al een mooie vak.bestemming.Koh Tao lijkt mij aardig.Die spin is dat de zwarte weduwe? Die is erg giftig!!!Gr. aan Marian en geniet nog van je LAATSTE stukje reis!!Jose

• 01 Juli 2009 - 12:15

Channa:

Hallo, ik pak net jullie kaart uit de brievenbs en dan ook nog eens een neiuwe verhaal! Het kan niet op...

Liefs en tot snel,

Channa

PS; ik ben mijn best aan het doen voor dat zonnetje 2 augustus.

• 01 Juli 2009 - 12:55

Ellis:

jullie hebben weer prachtige dingen gezien.
    nog even genieten, en dan naar huis.

liefs ellis

• 02 Juli 2009 - 11:49

Kim:

aaah een muis die in je teen bijt. .daar ben ik nou altijd bang voor! De rest maakt me nooit zoveel uit. haha

Ja 2 augustus!! Oeh spannend!!

Geniet er nog maar lekker van! Al is het hier nu wel ook mooi weer :D

tot schnell!!! XXX Liefs

• 02 Juli 2009 - 12:20

An Cloosterman:

Hoi Maaike en Marian
    Nog precies een maand en dan weer thuis. Geniet nog van de mooie plekken in Azië en ik geniet steeds weer van de reisverhalen. Ongelooflijk wat jullie allemaal meegemaakt hebben. Een hele fijn maand nog met veel nieuwe indrukken.
    Groetjes An

• 05 Juli 2009 - 09:34

Sint:

Jeetje! Buikgriep op zich is al geen pretje, maar als je weg bent is dat gewoon nog eens extra VET irritant!! En ieeeeuw!! Een muizenbeetj!!! :s Niet bepaald iets om blij mee te zijn! De foto's zijn ook weer geweldig!! :)

Ik kan ook niet wachten totdat ik jullie weer zie!! GENIET ER NOG EVEN VAN!!!

Dikke kus!

• 05 Juli 2009 - 17:41

Marion:

meiden geniet van jullie laatste maand,we zullen er zijn op 2 augustus.
    foto's zijn weer erg mooi. en hoop dat jullie verdere ellende bespaard blijft. veel liefs Marion.

• 05 Juli 2009 - 20:03

Martin En Ineke:

nog een paar weken van een maanden lange vakantie,om nooit te vergeten. geniet ervan

• 07 Juli 2009 - 20:05

Holger En Iris:

Heey Meiden,

Welcome in the jungle :-D. Die muis is een minder aangename verassing! Gelukkig heb je 10 tenen (A). Nog maar 33 dagen! Dat betekend dat jullie alweer dik 300 dagen weg zijn!

Tot snel dan maar weer!

Kus Holger en Iris

• 12 Juli 2009 - 13:37

Lien:

Hallo Maaike en Marian. Ik heb genoten van 't verhaal en de prachtige foto's, hoop dat het met jullie beiden goed gaat en niet meer ziek worden.
    Liefs en tot 2 augustus.

• 17 Juli 2009 - 12:22

Moeder Marian:

De terugreis komt steeds dichterbij. Neem je niet teveel mee, want de kasten zitten hier ook al prop en prop vol.Geniet nog van die laatste weekjes. Liefs

• 21 Juli 2009 - 07:31

Marianne:

We kunnen gaan aftellen....nog maar 13 dagen en dan zijn jullie weer in Nederland :-)
    Geniet er nog even van!

• 29 Juli 2009 - 07:13

Marianne:

Nog maar een paar dagen meiden....geniet er nog even optimaal van!

• 31 Juli 2009 - 06:30

Margriet En Gerard:

Een geweldig verslag, Zondag is de dag waar velen naar uitkijken.Goede reis!! Welkom thuis in Holland, maar zeker thuis bij je eigen familie.
    Tot spoedig,
    Groeten,
    Margriet en Gerard

• 08 Augustus 2009 - 13:39

Lisanne:

Heej meiden!

Hoe was jullie thuiskomst? Zijn we elkaar toch net niet meer tegengekomen op Schiphol he zondag ;) Maar Koh Phi Phi was al zo toevallig, ook toeval kent zijn grenzen blijkbaar... Sterkte met wennen aan het Nederlandse leventje na zo'n prachtige reis.
    Binnenkort een drankje in Rotterdam?