Laatste tour door Ozz :(! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Laatste tour door Ozz :(! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Laatste tour door Ozz :(!

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

05 Mei 2009 | Australië, Perth

Haaai lieve iedereen!!

Waarschuwing: lang verhaal neem de tijd om het te lezen is het wel waard (al zeggen we het zelf ;)).

Waaaahhhh het is echt ongelovelijk onze laatste tour door Australie zit erop! We zijn gister terug gekomen van 9 dagen in een Wicked campervan en vliegen vrijdag naar Singapore voor 2 maanden Azie... Het is echt zo snel gegaan (dat wordt altijd gezegd, maar het is echt waar!!!)

Nadat we afscheid hadden genomen van iedereen in Dampier, kwamen we zaterdag aan in Perth. Wat een opluchting was de laatste keer houskeeping!!!! De laatste avond in de bar hadden we twee kannen op de bar gezet met briefje dat we weggingen en daardoor 150 dollar pp aan fooi gekregen :O!!!! Ja dat missen we wel het geld dat binnenkomt ;)!

Maar terug naar onze laatste trip in Ozz, ook zeker een van de mooiste!! Nadat we dinsdag onze Hotpants (naam van Campervan) hadden opgehaald duurde het wel ff voordat we onderweg waren ;).. Even lekker lunchen en nog even dit en even dat :)! De eerste dag dus ook net buiten Perth overnacht.

Daarna doorgereden naar Margaret river. Dat is een echte wijnregio met veel wijnboederijen. Was net alsof we door Frankrijk reden :). Toen doorgereden langs de kust waar we echt prachtige stranden hebben gezien (zie foto's!).

Voor alle drenties (en anderen natuurlijk) we hebben het Australische Boomkroonpad beklommen. Hoogste punt was 40 meter maar volgens Maaike voelde het niet zo (Marian vond het al hoog genoeg ;)).

En hups weer in onze Hotpants op pad. We hebben in totaal 1800 km gereden in 9 dagen, waarvan 700 op de laatste dag! Maar komen we zo op terug.

We hebben ook nog een molen gevonden! Het is een orginele Nederlandse molen en het was echt op een prachtige lokatie (zie foto's).

Toen we tegen 4 uur bij Fitzgerald National park aankwamen hadden we echt een domper. Het was namelijk 60 km rijden over een gravelroad (lees: hobbels!!). Er kwam een australische man naar ons toe en zei dat we het echt moesten gaan bekijken want het was prachtig. Omdat we het toch wouden zien zijn we toch aan de tocht begonnen en het werd donkerder en donkerder en helemaal geen mensen! Je kan wel begrijpen hoe gestressed wij raakte.. Als er maar mensen zijn op de camping anders zijn we wel heel alleen en heel ver weg van beschaving.. En tuf tuf we reden verder. Na bijna 2 uur rijden en 3 bijna kangeroe-aanrijding ervaringen verder kwamen we aan bij de camping. We reden een rondje en er was helemaal niemand!!! Wat te doen.. Er is een persoon die weet dat we hier zijn.. Als hij ons achterna komt.. Om eerlijk te zijn waren we best bang :S! Nee dat gaan we niet doen was het besluit, dus weer in de camper naar de exit. En zowaar twee autos, met een oud echtpaar en een paar surferdudes!!!! Wat waren wij blij dat we mensen zagen. Marian kon zich niet meer inhouden en bleef maar schreeuwen MENSEN ER ZIJN MENSEN!!! Dus uiteindelijk alles goed gekomen en 's morgens was het uitzicht het ook echt waard!!! (gelukkig maar ;)).

Nadat we het park hadden bekeken gingen we oppad naar Albany en daarna naar Esperance. We hadden nog een spannend moment omdat onze benzine bijna op was (lampje brande al) en we moesten nog 20 km! Maar we hadden het gered gelukkig!!

De zaterdag in Perth hadden we een jongen ontmoet Luke die ook naar Esprance ging. Hij zei laat maar weten wanneer jullie er zijn dan kunnen we samen wat doen. Zo gezegd zo gedaan en dan zie je wel hoe leuke mensen de Australiers zijn (vooral hier in het westen). We werden meteen meegenomen naar een rotst waar we met de auto (4wd) opreden. Ja je leest het goed we reden met de auto een rots op!!! We gingen daarna met zn allen uit eten en hebben daarna de hele avond (4 uur lang) in hun bubbelbad gezeten!!

De volgende dag was het plan van Maaike en mij om naar de Waverock te rijden en daarna na Perth zodat we genoeg tijd hadden. Maar deze lieve mensen stonden erop dat we nog een dag zouden blijven want ze gingen naar een National park om te vissen en over het strand te rijden :D! Nou daar moesten Maaike en ik heeeel lang over nadenken (NOT!). Dus zo gezegd zo gedaan! Was echt super. We konden gewoon bij hun op de bank slapen en alles was geen probleem! Maar hierdoor moesten we gister dus om 5:30 uur op om in een keer naar Perth te rijden. We zijn nog wel bij de waverock gestopt, uit de auto gerend en foto genomen en verder gereden ;)!

Al met al was het een fantastische laatste trip! We balen er ontzettend van dat onze tijd in Australie er alweer opzit.. We hebben hier zoveel meegemaakt!! Gelukkig zit onze reis er nog niet op want we hebben nog twee maanden in Azie om naar uit te kijken. Maar het negatieve gevoel overheerst momenteel echt :(!

Maar lieve mensen over twee maanden staan we op Schiphol om jullie allemaal te knuffelen!! Wanneer we in Azie zijn gebruiken we nog hetzelfde nummer. Je kan ons dus wel bereiken maar helaas kunnen we niet direct reageren...

Heel veel liefde kusjes en knuffels van best verdrietige
Maaike en Marian

Foto's: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian/LaatsteTourInOz#

• 03 Juni 2009 - 07:00

Channa En Jürgen:

Lieve Maaike en Marianne,

Mooi verhaal weer, ik ga gelijk de foto's kijken. Niet te hard huilen in het vliegtuig, hoor!

Tot over 2 maanden.

Liefs, Channa en Jürgen

• 03 Juni 2009 - 10:49

Joke:

Ha, meestal zie ik jullie verhaal pas als er al een heleboel reacties onder staan, nu ben ik de tweede! (Mijn dochter is altijd al sneller geweest dan ik)
    Ik heb weer genoten van het verhaal en van de foto's, prachtig en leuk en lief en zo meer. Geniet na het huilen maar weer heel veel van alles wat jullie nog gaan meemaken, Azie is ook fantastisch!!!
    Liefs, Joke.

• 03 Juni 2009 - 12:35

Marion:

hoi Maaike en Marianne,

inderdaad de moeite waard om er rustig voor te gaan zitten, mooi verhaal en prachtige foto's. geniet van Azie. groetjes Marion.

• 03 Juni 2009 - 14:07

Jose Klooster:

Hoi Maaike en Marian,
    Leuke info;Hebben jullie ook een dagboek aangelegd?Maaike foto 20?!Ik kan mij voorstellen dat je bang was op de stille camping.Wouden[juf]Australie fini.Op naar Azie{trema}lukt mij nog niet!!Geniet ook van je volgende bestemming!!!Jose

• 03 Juni 2009 - 16:03

Gerard En Margriet:

Dag Marian en Maaike,
    Wat een geweldige tijd voor jullie, het is bijna onvoorstelbaar dat jullie dit allemaal mee maken en vol houden, geweldig!!!, geweldig!!!.
    Nog twee maanden en dan is het wel weer wennen denk ik, jullie hebben alles in het groot beleefd, grote afstanden, mensen die gewend zijn (kleine zwervertjes) op te vangen en iets voor ze willen betekenen. Hier in Nederland is alles toch betrekkelijk klein en ook al denken we grote afstanden te moeten afleggen in jullie ogen is dat (pinut).
    Marian wij gaan morgen 14 dagen naar Zuid Frankrijk nadat we de verjaardag van Gerard en Sjoerd(6) hebben gevierd. Het gaat hier allemaal goed.Marian dit was zomaar even een teken dat we zo nu en dan aan jullie denken,
    nog bedankt voor je kaart he!! We wensen jullie nog een fijne tijd op jullie trektocht door Azie, doe voorzichtig en tot augustus als jullie weer voet op nederlandse bodem zetten.
    Lieve groeten vanuit Ermelo, Gerard en Margriet

• 03 Juni 2009 - 16:14

Pa:

Dat was het laatste mooie verhaal en hele mooie foto's uit Australie. Nu nog 2 maanden Azië. Geniet ervan.
    xxxoooxxx Pa

• 03 Juni 2009 - 18:09

Ton En Tonny:

prachtig verhaal en schitterende fotos! nog veel plezier gewenst in Azie! hier alles ok,pas een lekker lang pinksterweekend gehad met prachtig zomerweer.wij beginnen uit te kijken naar de zomervakantie(nog 6 weken) en naar jullie terugkomst. Het schiet al lekker op! Geniet nog maar lekker van jullie laatste weekjes en tot de volgende keer. Heel veel groetjes uit Rolde en Amsterdam.

• 03 Juni 2009 - 20:07

Holger En Iris:

Hoi Marian en Maaike,

Wat weer een verhaal! Twee dames alleen op een camping... gelukkig toch niet! Gezien de foto's is er weer hoop gezien en meegemaakt! Goed en leuk te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad! Azië zal ongetwijfeld ook schitterend zijn!!!

Liefs,

Holger en Iris

• 04 Juni 2009 - 07:44

Marianne:

Hi meiden,
    Op naar Azie...gaat vast en zeker ook weer geweldig worden!! Ben nu al benieuwd naar jullie verhalen...want zal wel even een cultuurschokje zijn! Ik wens jullie een hele goede reis toe, en natuurlijk heel veel plezier in Azie! Geniet ervan meiden!!
    Dikke kus Marianne

• 04 Juni 2009 - 14:08

Lien:

Hallo Maaike en Marian, wat een leuk laatste verhaal uit Australië en mooie foto's, ik heb ervan genoten. Genieten jullie volop van je laatste trip door Azië en dan zien we jullie over 2 maanden weer in Holland, ook leuk hoor.

Groetjes, Lien.

• 05 Juni 2009 - 13:52

Moeder Marian:

Lieve kids. Bedankt voor je berichtje dat jullie goed aangekomen zijn in Singapore. Een nieuwe wereld en weer een andere cultuur. Geniet en veel plezier verder. Liefs

• 17 Juni 2009 - 08:01

Marianne:

Ben benieuwd naar jullie nieuwe verhalen ;-)
    Kus Marianne

• 23 Juni 2009 - 09:33

Zus:

Hi,

Gaat het al wat beter met je? Werkt de antibiotica? Zag dat er weer nieuwe foto's opstonden. Mooi hoor!!

Lief Ans

• 25 Juni 2009 - 19:08

Luuk Van Veen:

Hallo juf Maaike!

Vandaag kregen we de indeling van de nieuwe klassen en hoorde ik dat je terugkwam! Ik heb wel een paar keer gezegd: Wat leuk dat juf Maaike weer terugkomt! Ook pappa gelijk gebeld om het te vertellen.
    Koen gaat in november naar school en komt bij juf Chantal.
    Brent en ik blijven bij elkaar in de klas.
    Nog een goede tijd in Azië en tot in augustus!

groetjes,

Luuk