Dampier...so far - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Dampier...so far - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Dampier...so far

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

05 Mei 2009 | Australië, Perth

Dag lieve allemaal,

Even snel een kort berichtje om te zeggen dat de foto's van de westkust eindelijk online staan! ;) En natuurlijk ook om even te laten weten dat alles hier in Dampier goed gaat! :)

In het begin waren we wel even bang gemaakt door alle mensen, zij vertelden ons dat we uit moesten kijken in dampier aangezien er veel gedroken wordt en drugs worden gebruikt. Gelukkig valt het echt allemaal heel erg mee hoor!

Dampier is een dorpje waar bijna alle mannen in de mijnen, op de schepen of in de gasindustrie werken. Veel mannen worden hier heen gevlogen om een paar maanden hier te werken en gaan daarna weer terug naar huis. Het hotel waar wij werken krijgt dus veel van deze werknemers in hun hotel. Het klopt inderdaad dat zij ontzettend veel drinken maar gelukkig is het niet zo erg dat ze vervelend tegen ons doen. Het is de enige bar in Dampier en verder is er ook echt niets te doen....het enige wat zij na het werk doen is drinken. Het is echt ongelofelijk, we kijken er nog steeds van op hoeveel geld ze uitgeven aan drank.

'S morgens werken we in de schoonmaak....meestal tot een uurtje of 11. Daarna sta je ingeroosterd in het restaurant of in de bar. Per week hebben we 1 dag vrij en dan gaan we meestal naar Karratha, waar ze een shoppingcentrum hebben;) of heerlijk van het zonnetje genieten op het strand.

Het is misschien niet de ideale omgeving om in te werken maar het is zeker niet zo erg als de mensen zeiden. We hebben het echt naar onze zin en de rest van de staf is erg aardig. Het is gewoon een prima manier om geld te sparen aangezien we nergens ons geld aan kunnen uitgeven.

OP 28 april hebben we natuurlijk Marian dr verjaardag uitgebreid gevierd. 'S Middags eerst wezen lunchen met de meiden en 's avonds het feestje voortgezet in de bar.;) Een erg gezellige en geslaagde verjaardag! :D

WE blijven hier tot 23 mei en dan vliegen we weer terug naar Perth. Vanuit daar maken we nog een kleine roadtrip door het zuidelijk deel van Australie.

Liefs M & M

Foto's: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

• 05 Mei 2009 - 07:14

Simone:

Hee meiden. De fotos zien er weer mooi uit hoor! Succes nog met werken en have fun!

• 05 Mei 2009 - 08:30

Sint:

Slaapt jullie bed wel lekker??? Want ja, jullie kamer ziet er wel netjes uit. Maar een goed bed is wel erg belangrijk!!
    Het zijn idd weer mooie foto's!!!

(K)

• 05 Mei 2009 - 09:59

Moeder Marian:

Lieve kids.
    Zo te zien heb je een gezellige verjaardag gehad. Het kroontje staat je goed.Wanneer jullie terug zijn kan ik mijn huishoudelijke hulp wel afschaffen. Jullie zijn dan echte toppers in de schoonmaak. Je hebt dan gelijk weer een baan. Nog veel werk plezier en houd de drank en de rest goed onder contole. Liefs

• 05 Mei 2009 - 10:24

Trudy:

Hallo Maaike en Marian,
    Lekker sparen deze keer!Ook weer leuke foto's, al is het wel voor de verandering iets minder spectaculair als we van jullie gewend zijn!
    Marian, je verjaardag ziet er gezellig uit!
    Zijn jullie al volleerde barmeiden?
    Succes verder met de arbeid!Trudy.

• 05 Mei 2009 - 10:35

Pa:

Hallo M&M
    Het zijn weer geweldig mooie foto's van jullie belevenissen.
    Nog een paar weken werken en dan weer lekker rondtrekken in Australië en Azië.
    xxxoooxxx
    Pa

• 05 Mei 2009 - 10:39

Jose Klooster:

Hallo beiden,
    Marian gefeliciteerd met je verjaardag!!Zo te zien hebben jullie het goed gevierd.Maaike het zijn leuke meiden achter de bar.Logisch dat die kerels iedere avond komen zuipen!!Dat meisje op foto 42 naast jou lijkt op onze prinses Maxima.Heb je gehoord of gezien dat er 'n mislukte aanslag op de Koningin is geweest? 7 doden en nog gewonden op 29 mei.Gelukkig was het een eenmansactie.Werk ze!!groetjes Jose

• 05 Mei 2009 - 13:40

Marion:

hallo Maaike en Marian,
    valt gelukkig mee met de bang makerij lees ik,mooie foto's.nog een paar weekjes hard werken en dan weer veel gaan zien.werk ze en veel plezier.

• 05 Mei 2009 - 14:38

Liesbeth:

Hey Meiden!

dus hard aan het werk. nog een dikke twee week, dan zijn jullie daar voorlopig van af gelukkig of niet? ;)

Mooie foto's btw, vooral van je verjaardag marian. lekker in de watten gelegd vanuit de pakketjes? ;)

Werkse nog en alvast heel veel plezier als het reizigersbloed weer gaat stromen!

Hier gaat alles zn gangetje :)

Liefs Lies

• 05 Mei 2009 - 14:55

Marianne:

Heey meiden,

Weer super mooie foto's! Zat al te wachten op dit verhaal ;-) Heel veel succes nog met werken, en dan lekker strakjes weer verder gaan reizen! Geniet ervan!

Kus Marianne

• 05 Mei 2009 - 18:51

Henny:

Goh wat 'n prachtige foto's weer v.d.westkust.Leuk dat we nu ook kunnen zien waar jullie werken en slapen. Wat hebben jullie je kamer gezellig gemaakt! Marian,zo te zien heb je 'n hele leuke verjaardag gehad!!Fijn hoor!Meisjes,succes de laatste 17 dagen met 't werk,veel plezier in de vrije tijd,liefs,Henny.

• 05 Mei 2009 - 19:36

Holger En Iris:

Hey meiden,
    Wat leuk om weer van jullie te horen en de bijbehorende plaatjes te zien! We waren natuurlijk al erg nieuwsgierig naar de vissen die jullie een tijdje terug gevangen hadden! :-) En we zijn natuurlijk zeer vereerd om onze foto op de muur van Marian d'r kamer te zien hangen in het geweldige Dampier! Leuk! Meiden, werkze nog de komende weken en alvast veel plezier met jullie aanstaande roadtrip.
    Liefs Holger en Iris

• 06 Mei 2009 - 12:55

Rinske:

nou dames dat ziet er goed uit op de foto's!!! Nog effe hard werken en dan weer op pad... :)

• 06 Mei 2009 - 17:40

Ellis:

hallo meiden,
    wat een mooie foto s.
    en wat een keurig opgeruimde kamers.
    netjes hoor,
    nog wat dagen werken en dan nog lekker genieten.
    liefs fons en ellis

• 07 Mei 2009 - 10:10

Veerle:

lieve maaike ik ben naar tropicana geweest en ik ging in alemaal glijbaane,een was heel donker. en het was heel leuk.ik ging met josephine,en alex

• 07 Mei 2009 - 10:13

Veerle:

knufel van veerle

• 07 Mei 2009 - 11:05

Channa En Jurgen:

Lieve Maaike en Marianne, vanuit een internet cafe in pisa de groetjes van ons, fotos gaan we kijken als we weer in NL zijn.

Liefs, C&J

• 07 Mei 2009 - 14:22

Lien:

Hallo Maaike en Marian,
    Leuk om weer van jullie te horen en foto's te zien. Alles gaat goed lees ik, ook met werken, best gezellig toch met al die meiden en lekker geld verdienen om het straks in Azië weer uit te geven. Werk ze nog een paar weken en nog veel plezier, groetjes, Lien.

• 09 Mei 2009 - 09:10

Marjo:

He chickies,
    Ziet er weer gaaf uit hoor. Zag geen foto's van een bepaald iemand uit Perth, hebben jullie die :d?
    Werkse en veel plezier op jullie 1000ste trip door Australie straks ;).
    liefs