Roadtrip westkust..... - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Roadtrip westkust..... - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Roadtrip westkust.....

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

03 April 2009 | Australië, Perth

Hier weer een berichtje uit het prachtige Australie, op het moment zitten we weer in Perth. Afgelopen dinsdag zijn we terug gekomen van onze roadtrip lang de westkust, prachtig! :D

Dit keer hadden we weer een campervan gehuurd. We waren eigenlijk van plan om eerst te gaan werken maar we zagen deze deal en tja, die konden we niet aan ons vorobij laten gaan ;)

Eerst hebben we 2 dagen achter elkaar gereden om uiteindelijk na 2000 km te arriveren in Karijini NP http://www.travelforever.com.au/tour-wa.php
Een geweldig park met allerlei mooie gorges en watervallen. Helaas konden we maar 1 wandeling doen want voor de rest van het park had je 4WD auto nodig :(
Een nachtje hier gecampeerd, waar we helemaal gek werden van de vliegen! (Vandaar dat je ons op de foto ziet zitten met doeken om ons hoofd :p)

Hierna doorgereden naar Exmouth, waar we Cape Range en Ningaloo NP hebben bezocht. Veel gesnorkeld, prachtige vissen+koraal gezien. S'avonds bij het strand gecampeerd en nog een paar biertjes met onze Ozzie buurmannen gedronken. Echt onvoorstelbaar hoeveel die mannen kunnen drinken!? Gelukkig werden ze niet vervelend of zo, gewoon een gezellige avond gehad :)

De volgende dag naar Coral Bay gegaan....prachtig witte strand, gezellig plaatsje.

Daarna op weg gegaan naar Denham, waar we helaas met de campervan langs de weg kwamen te staan :( De motor was overhit geraakt, echt ontzettend balen want dat viel dus niet onder de verzekering.
Maar goed, we mogen van geluk spreken dat er met ons niets aan de hand was natuurlijk!
Hierdoor hebben we dus 4 dagen 'vast' gezeten in Denham (500 inwoners)
In het begin was het natuurlijk behoorlijk balen maar uiteindelijk hebben erg leuke dagen gehad en dat dankzij de onwijs aardige mensen in Denham! :)
Zijn een dagje naar Monkey Mia geweest, waar de dolfijnen op een meter afstand van je zwemmen! :D
Hier hebben we Dennis (buschauffeur) ontmoet, die ons weer voorstelde aan Shannon, Sean, Vonn en Craig, die ons mee hebben genomen op een vistrip! Haha, echt te grappig was het! Marian heeft een hele zelfdzame vis gevangen: red (nog wat, moeilijk naam :P)
En Maaike heeft de grootste bluebone uit het water gevist! De mannen waren helemaal onder de indruk van onze viskunsten! We moesten in mei maar weer terug komen voor de wedstrijd, haha!
'S avonds bij hen een bbq gehad met natuurlijk als hoofdgerecht de vis, heerlijk!

Onze campervan werd dus niet vervangen dus hadden we een briefje in het drop opgehangen wie onze lift terug naar Perth wilde geven. Diezelfde dag kwam er een meisje, Stephanie, naar ons toe. Zij zou zaterdag vertrekken en wilde onderweg ook stoppen om nog dingen te zien dsu daar hadden we wel heel erg geluk mee! :D
Stephanie komt uit Engeland maar woont al 3 jaar in Aussie bij haar vriend in Denham.

Onderweg zijn we nog gestopt in Kalbarri om het NP te bezoeken en hebben we de beroemde Pinnacles eindelijk gezien, echt heel bijzonder!
Doordat Stephanie allemaal mensen kent langs de westkust, hebben we daar elke keer kunnen slapen, echt ideaal en hardstikke lief. Mensen die je gewoon niet kent, nodigen je uit in hun huis om te blijven slapen, zo lief!

Nu dus weer terug in Perth, waar we hard op zoek zijn naar baantje. Gister nog naar Rottnest Island geweest, hald uurtje van Perth met de boot. Eindelijk weer kunnen fietsen! 25 km het eiland rond gefietst, erg mooi en leuk!

Weet niet of iedereen het al wist...maar nadat we hier gewerkt hebben gaan we nog naar Azie! Waarschijnlijk gaan we daar half mei/begin juni heen!

Liefs Marian & Maaike

Foto's: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

P.S. op het moment kan ik de foto's niet uploaden :( Probeer het morgen nog een keer!

• 03 April 2009 - 06:14

Channa:

red snapper??

• 03 April 2009 - 06:48

Rozemarijne:

Hee meiden!

Zo te lezen vergaat het jullie nog helemaal goed! Leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen! Ben benieuwd naar de foto's! En gaaf dat jullie nog naar Azië gaan! Pff, en ik maar hard studeren voor de tentamens... ;-) Nou meiden, geniet maar lekker daar en succes met het vinden van een baantje!

Liefs xx Roos

• 03 April 2009 - 09:39

Vermoeide Papa Britt:

hi dames,

ziet er weer top uit. super veel plezier verder...
    ciao henk

• 03 April 2009 - 10:57

Liesbeth:

Hey meiden!

mooi verhaal weer en k ben benieuwd naar de foto's!

succes met het zoeken naar werk! ennnn hier schijnt de zon vandaag ook lekker! tis rond de 20 graden!!

Liefs Liesbeth

• 03 April 2009 - 13:22

Joke:

Gister bij henny de foto's van jullie met die enorme vissen gezien!!! dapper dat jullie die vast durven houden, maar inmiddels is er weinig meer wat jullie niet durven geloof ik. Weer heel veel liefs van Joke.

• 03 April 2009 - 15:25

Jose Klooster:

Hoi Maaike/Marian
    Wat zijn gorges?Ik zal eens in het vreemde woordenboek kijken.Het wachten is natuurlijk op de fotoreportage!!!Eindelijk LENTE!!in Nederland. Gisteren en vandaag 18/19 graden heerlijk.gr.Jose

• 04 April 2009 - 10:08

Nan:

Zooo dan wat een vissen!!!!!! Was het ook lekker die vis?

Jeetje jullie zijn niet meer bruin, maar bijna oranje op sommige foto's haha! Trouwens die foto met de hoofddoekjes is wel erg grappig!
    Als je er over nadenkt is het best vreemd. In Australie mag je zomaar bij iemand slapen en in NL is het al vreemd als ze zomaar bij je aan de deur staan!
    Super dat jullie een baantje hebben, hopelijk bevalt het!

Nan

• 04 April 2009 - 11:37

Simone:

Werkse dames! En leuk, daarna naar Azie. Wel vreemd, hier praten mensen al over de fotos, maar ik zie ze niet!? Nou ja, moet ik maar even wachten :P Liefs simone

• 04 April 2009 - 16:09

Marion:

net de foto's gezien mooi hoor,een paar dagen mooi weer gehad hier maar vandaag vind ik het maar koud.lieve meiden veel plezier met jullie baantje,fijn dat jullie wat hebben gevonden.groetjes en tot de volgende mail. marion.

• 06 April 2009 - 17:05

Geartsje:

Werken? :-) Dat zal wel weer wennen worden of niet? Maar met een uitstapje naar Azië voor de boeg denk ik dat dat zeker wel gaat lukken! Werkse meiden! x

• 07 April 2009 - 08:06

Marianne:

Hi lieve Marian en Maaike,
    Jullie zijn nu vast en zeker lekker aan het werk...heerlijk geld verdienen om ook de laatste maanden nog even te genieten! Ik heb net ook even jullie foto's bewonderd....het enige wat ik kan zeggen is WAUW!! Marian, ik mail je vandaag of morgen nog eventjes!
    Geniet ervan en werkse!
    Kus Marianne

• 08 April 2009 - 14:01

Moeder Marian:

Ondanks de crisus toch werk gevonden. Zo kunnen jullie alvast weer een beetje wennen aan het werkzame leven. Ook wel fijn voor een extra zakcentje Doen jullie het wel rustig aan inde bar zowel met de drank als de mannen? Veel werkplezier en succes met de voorbereiding voor jullie reis naar Azië. Liefs

• 10 April 2009 - 18:40

Pa:

Hallo meiden,

Het is een leuk verhaal van jullie belevenissen, maar waar blijven de foto's? Die zijn altijd fantastisch en geven een beeld van wat jullie allemaal doen.
    Met het werk gaat het goed heb ik gehoord, dus zes weken de bankrekening oppoetsen zodat jullie met de rondreis door Azië kunnen beginnen.

xxxoooxxx
    Pa

• 27 April 2009 - 10:52

Jan En Irmi Boheur:

Lieve Marian,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een happy day van.
    We lezen, dat jullie er nog steeds zin in hebben. Geniet nog lekker, en toe maar, ook nog even naar Azie.
    Straks is Nederland veel te klein voor jou,jullie.
    Veel lieve groeten van ons.

• 27 April 2009 - 16:55

Rita Boer.:

Marian gefeliciteerd met je 23e verjaardag! Een hele mooie dag, groetjes Wim en Rita Boer.

• 27 April 2009 - 17:02

(K) (K) (K)

• 28 April 2009 - 08:51

Ben En Lenie Weinans:

Hallo Marian,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We genieten van je verhalen en belevenissen. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. We wensen jou en je vriendin nog een heel fijne vakantie toe.
    Nog een fijne verjaardag. Groeten van Lenie en Ben Weinans.

• 28 April 2009 - 17:39

Jaap Olthoff:

Hoi Marian,

Van hartelijk gefeliciteerd met jou verjaardag. Uit jou verhalen maak ik op dat het je nog prima vergaat down-under. Ik heb begrepen dat je binnenkort naar Azie vertrekt voor de llaatset paar maanden nou geniet er nog evn van. En voor vandaag nog even feesten

Groet Jaap