Fiji-time! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Fiji-time! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Fiji-time!

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

14 Maart 2009 | Australië, Perth

Waarschuwing: Dit verhaal zal menig een verschrikkelijk jaloers maken. Wanneer u leidt aan extreme jaloezie raden wij af dit verhaal te lezen. Lezen op eigen risico.

Haaai lieve iedereen!!

Wow pff wat een zwaar leven hebben wij toch op dit moment ;)! Net terug gekomen van onze 'vakantie' in Fiji en het was in een woord geweldig! We kwamen aan op het vliegveld en daar stonden ze al te zingen om ons te ontvangen! Echt zoals in de films haha! De mensen in Fiji zijn echt zo ontzettend lief! We hebben onze backpack in totaal 2 keer gedragen in de gehele week :D!

We zijn aangekomen op Nadi en dat is the mainland zoals ze dat noemen. Zoals iedereen ons adviseerde zijn we snel begonnen met eilandhoppen. Allereerst helemaal naar het noorden (5 uur per boot) en daarna na beneden terug naar mainland gereisd. Onze tour was inclusief eten en accomodatie. We hadden ook al gauw een groepje om ons heen waarmee we omgingen. Erg gezellig, een fransman, een belg(frans) en een engelse meid! Lekker europees haha! We hebben vooral gesnorkeld wat echt prachtig was!! Elk eiland had weer zijn eigen karakter ff een korte samenvatting:

Coral view resort: prachtig eiland, relatief groot en daar gesnorkeld bij een eiland waar ze the bleu lagoon hebben gefilmd. Prima eten en super leuke entertainment na het eten (zie foto's ;)). Ook hebben ze in Fiji een dans genoemd de Bula(hallo) Dans. Elk eiland heeft zijn eigen versie erg grappig. Marian stond natuurlijk weer vooraan te huppelen haha!

Wanna Taki: een cruiseschip waar we een nacht op hebben geslapen. Daar een kajakrace gehouden die Maaike en ik (natuurlijk) dik hebben gewonnen. Verder op andere plekken dan waar de boot lag nog gesnorkeld. Daar ga je met een soort sportbootje heen. Natuurlijk moest Marian deze even besturen zoals ze dat ook altijd in de roeiboten deed!

Kuata: Weer een ander eiland waar we een huisje hadden direct aan het strand! Echt prachtig (zie foto's). Ook hier was er goeie entertainment (denk aan half blote mannen dansend...). Ook nog een prachtige vuurdans. Maaike werd ook nog uitgenodigd om ff een op een met een van deze knapperds te dansen :D! Hier heeft Marian nog met reefsharks gesnorkeld.

South Sea Island: Het kleinste eiland waarop we geslapen hebben. Ook hier waren alle watersporten gratis dus hadden we besloten te gaan kayaken. Een heel eind want we waren in 15 min al het hele eiland rond hahahah!! Als je in het midden stond kon je alle uiteinde van het eiland bekijken zo klein! Helaas waren hier wel bedbugs.. En zoals jullie inmiddels al gewend zijn was maaike ook weer gebeten :(. Rot beesten! Gelukkig langer niet zo erg als het in Sydney was!

Toen waren we weer terug op Nadi.. Het was echt een heerlijke vakantie :D!!! Hoe gaat het verder in Nederland?? Las dat het weer lente wordt dus de voorjaarschoonmaak al ingezet??

Tot volgende berichtje!!
Liefs en kusjes
Maaike en Marian

p.s. kleine mededeling: Marian en Simon hebben besloten om hun relatie niet voort te zetten. Zijn toch te verschillend dus betekend dat ik gewoon naar Nederland terugkom!

p.p.s foto's staan: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian/Fiji#




Maaike's Laatste weekje in Sydney

Wat ik erg jammer vond want ben toch wel een beetje verliefd op Sydney geworden ;) Vind het zo'n leuke stad!

Zondag heb ik heerlijk rondgewandeld in de Botanical gardens. Prachtig weer en ook nog vleermuizen gezien :)
Helaas moest ik na 3 dagen van hostel veranderen want ik had weer bedbugs. Echt ongelofelijk dat het mij steeds moet overkomen :( Dus verhuis naar YHA, wat echt prachtig was, leek net een hotel: http://www.yha.com.au/hostels/photos.cfm?hostelid=29

Wat wel erg jammer was want ik zou eigenlijk bij Laura gaan logeren.Zij woont nu namelijk in Bondi beach maar ja, kon het gewoon niet riskeren.

Dinsdag naar het Australia museum geweest waar ze veel Aboriginal kunst hadden, erg mooi en interessant.

Woensdag naar Ryde, een suburb van Sydney gegaan, op zoek naar het huis waar mama samen met Trudy gewoond heeft. Was eerst verkeerd gelopen :p maar goed, uiteindelijk toch gevonden, het stond er gewoon nog! Echt ontzettend leuk om te zien waar zij gewoond hebben. Ook heb ik de kindergarten nog gevonden waar ze gewerkt hebben.

Donderdag samen met Laura en Ruairi de coastal walk van Bondi Beach naar Coogee beach gedaan. Erg mooie wandeling van 1,5 uur. Coogee is een gezellig plaatsje...bondi in het klein zeg maar.

Zaterdag ben ik naar Manley gegaan om weer op zoek te gaan waar mama en Trudy gewerkt hebben. En ja hoor, dit gebouw stond er ook nog! :)
Daarna met Laura en 5 andere vrienden een surfles van 2 uur genomen. Pff....wat vermoeiend zeg! :P Ik begrijp nu waarom al die surfdudes zo'n gespierd lichaam hebben;)
Gelukkig heb ik het wel voor gekregen om maar liefst 2 seconde op het bord te blijven staan:p Het is was echt hard werken maar ondanks dat hebben we wel heel wat afgelachen om elkaars gestuntel:D Dus wie weet probeer ik het nog hier aan de westkust!

Zondag op de bus gestapt naar Melbourne waar ik Marian weer zag! :)

Zitten nu trouwens in Perth, erg leuke en gezellige stad!








  • 14 Maart 2009 - 07:15

    Channa:

    Hallo lieve dames,

    Ja het klinkt inderdaad als afzien. Jullie hebben het maar zwaar. Ik zie het ook helemaal voor me, snorkelen, cruiseschip, Blue Lagoon, zingend ontvangen worden, Bula dansen, sportbootjes, half blote dansende mannen....., wat een rotleven.

    Ik ben dan ook erg blij dat jullie nu gewoon weer terug zijn in dat saaie Australie. Daar heb je al die ontberingen niet!

    OK, nu serieus! Wat klinkt dat weer gaaf allemaal. Ik ga vanavond de foto's kijken, ik denk dat mijn jaloerse hartje dat nu nog niet aan kan. Bovendien moet ik over een kwartier de deur uit (naar school)

    Daar heb ik het erg druk mee, heb vrije dagen moeten nemen omdat ik anders alle deadlines rond 1 mei niet ga halen.

    Dat is ook de reden dat ik niet aan de Grote Schonnmaak doe. Gewoon geen tijd, met geen zin heeft het natuurlijk niks te maken...

    Maaike en Marian, heel veel liefs en tot mails!

    Channa

  • 14 Maart 2009 - 07:43

    Kim:

    Ja ja fantastisch weer! Klinkt beter als kim met buikgriep op bed :O ;)

    Wat zijn de plannen voor nu? Werken? In?

    Tot snel weer op skype hoop ik marian!!

    Veel plezier daar!!

    Liefs, dikke kus Kim!

  • 14 Maart 2009 - 09:10

    Sint:

    Tsja, als je al begint met een waarschuwing in je berichtje.. dan is alsnog de verleiding te groot om het toch te gaan lezen!

    Maar aangezien jullie al zoveel moois hebben gezien.. Weten jullie al een mooie trouwlocatie voor als jullie later groot zijn???

    En Maaik? Heb je niet een dagje mee kunnen draaien?
    Dat zwembad trouwens.. die foto is echt cool! En iew.. wat hebben jullie in jullie hand op foto 78 en 124? En krabrace.. Hahahaha

    Nou de voorjaarschoonmaak zit er idd aan te komen :(
    Ik vraag me af of men daar tegenwoordig nog wel tijd voor heeft! :p

    Hé dames!! Geniet er van en de volgende x weer van die mooie verhalen met bewijsmateriaal!!

    Liefs, xx

  • 14 Maart 2009 - 12:55

    Jose Klooster:

    Hoi Maaike e.a.,
    Ik vraag me af hoe die vogel heet[zwarte]aan 't begin van de reportage.Ik ben erg geinteresseerd in vogelsoorten.Over de kunst v.d.Aborigenels was laatst een t.v.progr.
    't werk bestaat uit allemaal stipjes?!Op enkele foto's lijk je op Denise 'n dochter van de broer van jouw vader.Die krabace is dat lekker?Wat leuk dat je de woonplek van Trudy en Henny hebt gefotografeerd.En heb jij nog geen vrijer aan de haak?grapje!Wat ziet dat er professioneel uit,dat schoonzwemmen in formatie.Ik heb weer genoten.Jose

  • 14 Maart 2009 - 13:56

    Nan:

    Ach ach ach.. wat heb je het toch zwaar!!!!!!
    Lijkt me helemaal niks op zo'n eiland. Alleen maar leuke dingen doen,een schijnende zon, blauwe zee, cocktails, mooie dieren.. wat heb je er toch aan? Ik zit liever in dit heerlijke Nederland met motregen.....

    Geloof je het zelf? NOT!!!!!!!!
    Hahaha jaloers ben ik! Maar toch het stukje gelezen hoor ;).

    Super kicke om te zien! Vooral de foto's weer. Jammer van de bedbugs!

    Kusje!

  • 14 Maart 2009 - 18:32

    Zus:

    De waarschuwing was een terechte! ;-)

  • 14 Maart 2009 - 18:51

    Simone:

    Gaaf hoor! super mooi, krijg er beetje heimwee momentje van, die mooie stranden!! Ben trouwens al halverwege met mijn fotos uitzoeken om afte drukken, ruim jaar na dato.. ;) haha. Ow, en ik ga woensdag beginnen met afstuderen!!! EINDELIJK!! Mail je later meer!! Succes met werk(en/ zoeken) Veel liefs Simone

  • 15 Maart 2009 - 11:25

    Marion:

    jaloers? een beetje wel hoor na het lezen en na het zien van jullie foto's,super gaaf allemaal.en die lef die jullie hebben om al die dingen te doen. ik doe het jullie niet na.leuk om te zien waar Henny en trudy hebben gewerkt en gewoond.lieve meiden veel plezier en blijf genieten maar dat gaat wel lukken denk ik. veel liefs van Marion.

  • 15 Maart 2009 - 14:28

    Trudy:

    Fiji, wat een schitterend eiland! En wat een relaxte foto's!!!
    Wat gaat de tijd toch snel,zelfs hier in dit kikkerland,waar we naar het voorjaar verlangen!
    En jullie zijn al zes en een halve maand aan het genieten!
    Maaike,dat ik erg blij ben met alle foto's uit Manly en Ryde, dat wist je al!
    En alles is nog zo goed te herkennen na 38 jaar!
    Heimwee naar Sydney krijg ik er wel van!

    Maaike en Marian, geniet er verder van!

    Trudy.

  • 15 Maart 2009 - 14:55

    Lien:

    Hallo meiden, wat een leventje hebben jullie, maar leuk dat je ons allemaal zo laat meegenieten met zoveel foto's, ze zijn echt prachtig en jullie hebben ook weer het nodige ondernomen, erg leuk, jammer van de bedbugs Maaike en ook erg leuk om te zien waar mama en Trudy hebben gewoond en gewerkt.
    Nog heel veel plezier en groetjes van Lien.

  • 15 Maart 2009 - 18:44

    Ton En Tonny:

    werderom harstikke leuk jullie verhalen te lezen/zien. nee, wij worden niet jaloers! geniet er maar lekker van! tante Marian, gefeliciteerd met je mooi nichtje!Ik heb haar nog niet gezien maar als je de verhalen mag geloven is het een mooi meiske! Hier in Nederland begint de lente te komen. Nog een week en dan gaan we weer over op de zomsertijd,heerlijk!
    Nog heel veel plezier gewenst en wij kijken weer uit naar het volgende verslag.
    gr uit Rolde

  • 16 Maart 2009 - 00:20

    Maaike:

    Hey Sint!

    We hebben een kwal vast op die foto, ahhhh! ;)

    Liefs, Maaike

    Allemaal weer super bedankt voor alle leuke reacties! :D

  • 16 Maart 2009 - 09:06

    Linda Stevens:

    Hallo meisjes,
    Wat een heerlijk ontspannen vakantie na de drukte van Australie en Nieuw-Zeeland!! Gelijk hebben jullie,genieten van iedere dag gedurende dit geweldige jaar. Leuk om een beetje terug te gaan in de tijd met Henny en Trudy en dat hun huis en Kindergarten er nog stonden.En alsmaar lekker weer. Heerlijk. Wij zitten hier vol ongeduld op lenteweer te wachten. Nu schijnt hier eindelijk de zon en ik ga snel naar buiten. Groetjes Linda

  • 16 Maart 2009 - 10:47

    Jorre:

    Inderdaad erg jaloers makend! Toch leuk om te lezen.

    Jeetje wat mooi zeg die foto's! Een waar droomparadijs lijkt het wel.

    En nu aan de westkust dus. Wat is daar de planning? Ook weer chillen of ook maar weer een beetje de handen uit de mouwen steken?

    Blijf genieten!

    Kus,
    Jorre

  • 16 Maart 2009 - 15:29

    De Vader Van Britt:

    Hi zusje, wat een wijs besluit uit maken met (hoe heet hij ook al weer) hahhaa. wel jammer voor pa en ma maar oke...

    gebruik maken van mannen voor een slaapplaats is natuurlijk niet goed te praten maar oke zal de leeftijd wel zijn.

    Wat een super foto's echt super lekker bezig. Hoofd op 0 en lekker genieten schatje..

    ciao

  • 22 Maart 2009 - 19:10

    Janet Ottens:

    Hallo Dames,
    marianne, we horen af en toe leuke verhalen van je moeder maar om even alles te lezen is ook geweldig.Wat maken jullie veel mee mooi hoor,lijkt me echtheerlijk. He geniet er nog van want voor je het weet is het weer voorbij.

    groetjes Janet ( collega van Lenie)

  • 23 Maart 2009 - 19:00

    Pa:

    Meiden,
    Dit keer een wat late reactie van mij op de site. Door e-mail, mobiel sms en bellen blijven we goed op de hoogte.
    De verhalen en foto's zijn weer geweldig. Nu de Westkust verkennen en dat nog een tocht door het verre oosten. Geniet ervan.
    xxxoooxxx
    Pa

  • 26 Maart 2009 - 13:10

    Liesbeth:

    tot mijn grote schrik zag ik dat ik nog niet gereageerd had!
    dus bij deze even :P

    mooie verhalen wederom en idd heel mooie foto's, maar ja das bijna standaard he ;)
    wat zullen jullie weer moeten wennen aan de stranden in Nederland als je terug bent :P

    hier heeft het voorjaar welgeteld twee dagen geduurd, want het is nu weer snertweer, maar desalnietemin ga ik vandaag een grote voorjaarsschoonmaak houden want k ben de hele week vrij ;)

    Nou meiden, geniet nog even verder, dan werken wij weer even verder.

    XX Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Maaike & Marian

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 22264

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2008 - 01 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: