New Zealand part 1! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu New Zealand part 1! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

New Zealand part 1!

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

02 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Haaai lieve iedereen!!

Het is nog niet heel lang geleden dat we een verhaal hebben geschreven maar er is hier in Nieuw Zeeland zo verschrikkelijk veel gebeurd dat we het maar opdelen in twee verhalen ;)!

Dus Marian en Maaike waren helemaal ontregeld want we zouden het mooie Australie verlaten, dat wordt nog wat als we echt weg moeten :(!! We zijn eerst naar Auckland gegaan, niet bepaald een leuke stad... Naar een vulkaaneiland geweest en dat was wel gaaf..

De eerste bustrip met Magic was naar het uiterste noorden van Nieuw Zeeland.. Prachtige natuur (zie foto's) maar het gaafste was dat we daar hebben gesandboard!! Dat hield in op een klein bodyboardje van een duin van 100 m afgaan! GAAF!! Helaas was maaike overdekop geslagen wat op dat moment erg grappig was maar nu heeft ze nog last van haar hand!! Vandaag Nederlandse dokter ontmoet die zei dat het niet gebroken was, gelukkig maar!

Een keer wat anders dachten we toen we ons inschreven voor black water rafting.. Dit hield in dat we in een grot (ja in een grot!) zijn geklommen en geklauterd en daar met een band over watervallen zijn gegaan! Was echt zo gaaf!! Er zaten in die grot ook Glowwormen die in het donker oplichten waardoor het allemaal sterren lijken, prachtig!!

Hup hup verder gereden met de Magic bus waar we super veel lieve leuke mensen hebben ontmoet naar Taupo waar we... hou je vast... hebben geskydived!!! Ja ja Maaike en Marian zijn vanaf 15000 feet uit een vliegtuig gesprongen! Was FANTASTISCH!! Zie foto's erg grappig!!

Het volgende hoogtepunt was de Alpine Crossing een wandeling van 7.5 uur die we met z'n vieren hebben gedaan samen met Stephen (engeland) en Barry (Ierland).

Vandaag hebben we iets gedaan wat echt super uniek is.. Er zijn in totaal 3 glaciers in tropische klimaten.. Twee daarvan zijn in Nieuw Zeeland en vandaag hebben we er op een wandeling gemaakt!! We zijn met een helicopter naar bijna de top gebracht en hebben daar 2.5 uur gewandeld en toen weer terug met de helicopter! Was echt een hoogtepunt!! Nog kanttekening Maaike haar driekwartsbroek was gestolen de ochtend dat we weg zouden gaan dus daarom loopt ze in een legging en korte broek (die je niet ziet onder de jas ;))

Kortom al zoveel gedaan in de drie weekjes dat we hier zijn dat er gewoon een verhaal over moest komen!! Ik zal iedereen willen adviseren om snel naar de foto's te klikken (tenzij je niet jaloers wilt worden)!

Hoe staat het verder in NL?? Januari is altijd een rotmaand... Dus onze vraag is dan ook hoe kom jij deze maand door??

Tot het volgende berichtje lieve mensen!!

Dikke kus!!!! Maaike en Marian

Foto's: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian/

  • 02 Februari 2009 - 06:09

    Simone:

    WOW! super gaaf allemaal zeg! (het meeste dan, uit een vliegtuig springen?! mij niet gezien!!)ook wel verdiend na het harde werken ;) ik heb nu even geen tijd voor de foto's want moet zo naar school, dus die kijk ik vanavond wel even! ben wel benieuwd :) veel liefs

  • 02 Februari 2009 - 06:16

    Sylvia:

    jee, wel om jaloers te worden. De ene spanning na de ander. Het lijkt wel een soort magic land.
    Zit je soms gewoon in "Disneyland"? Nu geniet maar weer, we zijn inmiddels de januari maand doorgekomen en zien de zon van februari al af en toe doorkomen, veel groetjes Sylvia

  • 02 Februari 2009 - 07:04

    Marianne:

    Heey meiden,
    Wat weer een geweldig verhaal, en al die belevenissen!! Ik wil ook skydiven...jaloers, hahaha! Hoe lang zijn jullie nu nog in NZ? Nog maar een paar weekjes toch? En dan weer lekker naar Oz!! De januari maand zijn we hier weer prima doorgekomen, vooral heel veel dromen over de zomervakantie, haha!
    Geniet er nog maar lekker van daar, ik ga nu even genieten van jullie foto's!!
    Kus Marianne

  • 02 Februari 2009 - 07:16

    Marianne:

    Nog even een berichtje van mij....WAUW, wat een geweldige foto's!!!
    Kus

  • 02 Februari 2009 - 08:47

    Ellis:

    gaan nu een midweekje weg,
    daarna ga ik het bericht lezen en de foto s kijken.
    veel liefs van ons
    fons en ellis

  • 02 Februari 2009 - 08:49

    Henny:

    Geweldig jongens,vooral die foto's van Fr,Jozef,wat 'n indruk zal dat gemaakt hebben in zo'n "stille"wereld!Verheug me alweer op part 2.veel liefs!xx

  • 02 Februari 2009 - 08:55

    Anny Schrauwers:

    geweldig wat jullie beleven zoveel indrukken geniet ervan

  • 02 Februari 2009 - 09:33

    Channa:

    Lieve helden!

    Raften, skydiven, sandsurfen, gletschers bewandelen na een helicoptervlucht; respect!

    Ik heb weer genoten van het verhaal en de foto's. Jaloers ben ik niet, ik doe hier ook hele leuke dingen; strijken, werken, dozen uitpakken, studeren.....

    Wij zijn de maand januari doorgekomen door een vakantie naar Italie en Zuid-Duitsland te plannen en door weer te gaan beginnen met salsalessen. Verder veel slapen, dan is het snel weer februari.

    Effe serieus, ik heb nooit zo'n last van de januari-blues. Het was de koudste januari sinds 1973, er is volop geschaatst, dus eigenlijk was het gewoon leuk!

    Heel veel liefs, Channa

  • 02 Februari 2009 - 09:35

    Marion:

    genoten van jullie verhaal en wat een fantastische foto's jullie hebben wel veel lef hoor ik zou het niet durven. maar jullie genieten er ook goed van zo te zien.ga zo door.Januari goed door gekomen wel erg koud maar dat slaan jullie over dit jaar.lieve meiden veel plezier nog en tot deel 2

  • 02 Februari 2009 - 10:08

    Trudy:

    Hallo Maaike en Marian,

    In Nieuw Zeeland doen jullie wel hele spectaculaire dingen!! Geweldig!
    Kabbelden Henny en ik nog keurig in een bootje door de Glow worm caves, jullie duiken er gelijk in!!
    Hier is het nu bitter koud, dus koester de warmte maar!
    Geniet van alles, groetjes, Trudy.

  • 02 Februari 2009 - 11:28

    Linda Stevens:

    Wat een geweldige tijd hebben jullie in Nieuw Zeeland.Wat een spannende activiteiten dat jullie dat allemaal durven.Leuk ook om de foto's ervan te kunnen zien. Het leventje in Nederland zal straks erg saai voor jullie zijn.
    Het is hier echt februarie weer.Koud maar vandaag viel er een beetje sneeuw

  • 02 Februari 2009 - 14:00

    Jose:

    Hoi Maaike,
    Prachtig,prachtig!!!
    Wat goed dat je aan alles mee durft te doen.De maand januari is voor mij altijd spannend.Ik heb mijn verjaardag dit keer bij Hugo gevierd Barbara kwam daar ook naartoe.En....ik heb een digitale camera van de kids gekregen.Ik moet eraan geloven.Wat onderricht van Hugo en flitsen maar!!!Grote voordeel geen beperking door rolletjes van 24 stuks. Geniet maar weer verder ,voorzichtig en tot de volgende fotocessie.gr.Jose K

  • 02 Februari 2009 - 15:53

    Chantal:

    Tjonge, jullie maken nog eens wat mee! 't Is maar goed dat jullie moeders van te voren niet weten wat jullie allemaal gaan ondernemen. Ik, tuttige moeder, zou geen oog meer dichtdoen.Maar meiden: gaaf!!
    Prachtige foto's ook steeds, leuk om jullie te volgen, geniet ze!
    Groetjes en o ja, de januarimaand doorkomen: gewoon blijven doorademen en niet uitglijden op het ijs.

  • 02 Februari 2009 - 16:42

    Pa:

    Prachtig wat een belevenissen daar in Nieuw Zeeland. Te land,ter zee en in de lucht.
    Fantastisch echt om jaloers op te worden. Geniet ervan.
    xxxoooxxx
    Pa

  • 02 Februari 2009 - 17:06

    Sint:

    Weer super om te lezen en de foto's te zien!!
    Jullie actieve bezigheden spreken mij zeer aan!! GEWELDIG!!
    Have fun! Wij kijken uit naar Part 2.

    Liefs, x Michel en Cynthia en mijn ouders!!

  • 02 Februari 2009 - 17:41

    Geartsje:

    Ik sluit me aan bij al jullie andere 'aanhangers': WAAUWWW! :D Have fun!! x

  • 02 Februari 2009 - 17:48

    Rita Boer:

    Ik heb weer genoten van de prachtige foto's. Wat een belevenissen.
    Groetjes Rita Boer.

  • 02 Februari 2009 - 18:13

    Nan:

    Jeetje! Het lijkt erop dat jullie geen enkele dag stil zitten! Poeeeeeee zijn jullie al moe? Haha!
    De foto's zijn natuurlijk weer super gaaf! Dat van die grot zag er best eng uit. Maaike, ik ben blij dat je uit een vliegtuigje gesprongen bent... want dan hoef ik dat nooit meer met jou te doen:). Brr wat eng!

    Het is hier inmiddels februari en koud. Bah!
    Passen jullie op voor dieven... schijnt in NZ heel erg te zijn(hart van NL). Ja.. ik volg ook wel het nieuws hoor:).

    Dames, geniet er van! Dat is het enige wat ik kan zeggen.

    Nan

  • 03 Februari 2009 - 07:32

    Ton & Tonny:

    leuk om te zien en te lezen wat jullie allemaal meemaken, prachtige natuur! en de fotos van de sprong uit het vliegtuig! geweldig!
    in nl is het winters. wij zijn pas terug van onze skivakantie in Zwitserland waar we erg van genoten hebben.
    heel veel plezier verder en tot het volgende bericht!!

  • 03 Februari 2009 - 12:39

    Moeder Marian:

    Lieve kids
    Wat weer een leuk verhaal. Gaat het weer een beetje Maaike met je gekneusde hand? Marian die wormen blijven je toch wel boeien.Misschien toch wel jammer dat je dit soort niet hoefde te verkopen.Voorzichtig aan doen op jullie verdere reis en geniet. Liefs

  • 03 Februari 2009 - 20:12

    Barbara:

    Hallo,
    Fantastisch allemaal, ik geef eerlijk toe dat ik wel stikjaloers ben. Hoewel ik hier natuurlijk dezelfde leuke dingen doe als Channa. Ik vind de foto's van NZ totnutoe echt geweldig! Is het daar gewoon mooier of maken jullie steeds betere foto's? Sommige zijn nu echt wel een prijsje waard. Probeer inderdaad ook variatie aan te brengen in de compositie van hoe je de dingen en de mensen erop zet, dat levert vaak hele mooie en aparte geinige foto's op, zoals die vh sandboarden. (dan bedoel ik niet dat ze scheef zijn, maar bijv die sliert mensen over de duintop en die waar jullie met je been naar voren poseren met het bord). En die waar Maaike omhoog kijkt vanuit de gletsjer spleet. Echt super! Ga zo door!

  • 06 Februari 2009 - 13:58

    An Cloosterman:

    Wat een schitterende foto's en het is een van de mooiste ervaringen die jullie beleven.
    Super !!!!!!

    groeten An


  • 11 Februari 2009 - 13:30

    Chantal:

    Hey meiden! Echt super gaaf wat jullie daar allemaal doen en na de foto`s gezien te hebben ben ik echt jaloers! Heel veel plezier nog en geniet van jullie mooie avonturen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Maaike & Marian

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 22266

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2008 - 01 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: