Laatste dagen Sydney & Nw-Zeeland.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Laatste dagen Sydney & Nw-Zeeland.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Sydney & Nw-Zeeland....

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

14 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Even een kort berichtje om jullie te laten weten wat we nu gaan doen en wat we de laatste dagen in Sydney hebben gedaan! :)
Dinsdag 6 januari hebben we samen met Laura een auto gehuurd en zijn we naar de Blue Mountains gereden, super mooi! We hadden echt een prachtige dag, af en toe een beetje te warm waardoor we op een gegeven moment echt geen puf meer hadden om helemaal naar beneden te klimmen om de 3 sisters te zien ;)
Echt een super mooi natuurgebied....werden echt even stil van van het uitzicht, adembenemend mooi! Kijk naar de foto's en je weet wat we bedoelen!

De volgende dag zijn we samen met Laura en 2 van haar vrienden, Shep en Mike, naar Jervis Bay gereden. Zoveel gelachen die dag dat we er buikpijn van kregen. Shep (is zijn bijnaam, heet eigenlijk James) is zo'n grappige man, is 33 maar gedraagd zich soms echt als een kind dus dat zorgde voor hilarische momenten! :D
Op een gegeven moment was hij aan het rijden en wilde hij keren maar de auto sloeg af en na een aantal keer proberen was het duidelijk voor Shep; de auto deed het echt niet meer! Maar goed, voor de gein vroeg hij Marian...dus Marian stapt in en start de auto in 1 keer, haha, wij lagen in een deuk! :D Maar goed, om even op Jervis Bay terug te komen dit is een prachtig national park met geweldig witte stranden! Net als de Whitsundays maakte dit zand echt geluid. Hadden trouwens wel geluk want 's morgens hadden we heerlijk liggen zonnen maar rond 2 uur begon dicht te trekken. Desondanks hebben we nog een super middag gehad omdat de golven super hoog waren....we hadden een wakeboard bij ons. We hebben ons nog zeer zeker vermaakt!
Nog wel een leuk weetje (tja, voor jullie eigenlijk deprimerend;))...de benzine kost hier echt niets! Voor 33 dollar hadden we weer een volle tank! Op het moment kunnen we het het geld bijna door de helft delen dus dat is nog 18 euro voor een tank benzine, hoe goedkoop is dat?!

Nu nog even over wat we de komende 6 weken gaan doen: reizen door Nieuw Zeeland! Eergister zijn we aangekomen in Auckland en aanstaande zaterdag stappen we op de bus om aan onze tour te beginnen. Uiteindelijk hebben we toch maar voor een bustour gekozen in plaats van een campervan te huren, scheeld toch een hoop geld. Hebben namelijk een super deal: het noorder-eiland hebben we voor 485 dollar gekocht en dan kon je voor 1 dollar het zuider-eiland erbij kopen, hoe super is dat?! :D :D http://www.magicbus.co.nz/
Het wordt nog leuker want Laura vliegt op 27 januari naar het zuider-eiland om vervolgens samen met ons te reizen. Ze heeft haar visum verlengd en besloten om met ons mee te gaan.

Nieuw Zeeland moeten we weer op 22 februari verlaten.....Maaike vliegt dan naar Sydney en Marian vliegt naar Melbourne om Simon weer te zien. Laura is dan ook nog in Sydney dus dat wordt vast erg gezellig.

Op 1 maart vliegen we dan naar Fiji....een vakantie in onze grote vakantie, hebben we wel verdiend, haha! :p

11 maart komen we weer terug en vliegen we naar Perth om vervolgens de westkust te gaan bekijken, waarschijnlijk per campervan. Als het goed is houden we daarna nog 2 maanden over om door India & Thailand te gaan reizen! :D

We weten dan het nog ver weg is maar noteer vast in de agenda's: 2 augustus om 10.50 uur, landen we weer in Nederland! :)

Tot het volgende verhaaltje maar weer!

Liefs en xxx, M & M

Foto's: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

BELANGRIJK!: We kunnen de komende weken in Nw-Zeeland niet smsen en bellen met onze telefoon :( Het is erg duur omdat we een Australische sim-kaart hebben. Al blijft het altijd leuk om smsjes te ontvangen ;)
Natuurlijk zullen we onze mail regelmatig checken!

• 14 Januari 2009 - 07:45

Zus:

2 Augustus staat genoteerd ;-). Hoe was het met onze neef? Lijkt me erg apart om familie te ontmoeten die je echt niet kent.

Veel plezier in NZ, we zijn weer benieuwd naar de foto's

PS: :-) toch weer een keer als eerste

• 14 Januari 2009 - 08:06

Marianne:

Heey lieve meiden,
    Geweldig om weer een verhaal van jullie te lezen! Ik wilde eigenlijk al eerder reageren op het andere verhaal om jullie een goede reis te wensen naar NZ, maar nu ga ik jullie een fijne tijd toewensen in NZ! Wat super dat je naar Melbourne toe gaat Marian na jullie trip! Leuk leuk leuk om te horen dat je zo geniet! En het was natuurlijk ook heel leuk om foto's van jou en Simon samen te zien! Hier gaat ook alles z'n gangetje, het ijs is inmiddels weer verdwenen, en heeft plaats gemaakt voor regen en mist, haha! Nog maar een paar weekjes en dan ga ik lekker op wintersport, heerlijk, kijk er nu al naar uit! Meiden heel veel plezier, en idd net zoals Ans al schreef 2 augustus staat in de agenda genoteerd!!
    Dikke kus Marianne
    P.s. ik kan nu niet bellen zeker?

• 14 Januari 2009 - 08:45

Simone:

heel veel plezier in NZ, maar aan de fotos van mijn zus een jaar geleden te zien, komt het helemaal goed!! Veel liefs Simone, en ps. goede vraag ja: waar moet ik je nu op smsen??

• 14 Januari 2009 - 09:54

Jose Klooster:

Hoi Maaike,
    Klopt het dat ik op twee foto's wel de 3 gezusters zag?En een prachtig golfveld aan de kust?Is Shep de man met de baard? Cool!!1Marian!!!,dat jij de auto wel aan de praat kreeg!De ijspret bij ons was van korte duur.Dus voorlopig weer geen elfstedentocht.Weer veel plezier de komende tijd.gr.Jose

• 14 Januari 2009 - 10:18

Kim:

hoi hoi! Maaike is weer hersteld van de bulten zie ik ;) 2 augustus staat bij mij ook genoteerd.. Leuk om jullie verhaal weer te lezen.. Veel plezier!!

Liefs Kim

• 14 Januari 2009 - 12:34

Marion:

lieve meiden veel plezier in NZ.en ik heb weer genoten van jullie verhaal en 2 aug. staat in de agenda lieve groet.

• 14 Januari 2009 - 17:51

Chantal:

Ladies,
    Wel een beetje laat maar toch een welgemeend goed nieuw jaar gewenst; als ik jullie verhalen lees en de foto's bekijk dan gaat dat tot augustus vast wel lukken!
    Ik ben niet jaloers hoor maar het is allemaal wel érg leuk, tjonge bofkonten, geniet er maar van!
    Groetjes,
    Chantal

• 14 Januari 2009 - 18:55

Nan:

Heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier in Nieuw Zeeland!
    De foto's zijn weer erg melig zeg!
    Maaike, je gaat dus zeker weten naar Sydney terug????

Maaike, jij wordt steeds bruiner... en je haar wordt steeds blonder! Heel grappig om dat te zien :).
    Ziet er erg gezellig uit hoor dames! Eindelijk weg uit dat insecten hostel!!!!! Yeahhhh.

Nan

• 14 Januari 2009 - 19:09

Henny:

Opnieuw erg genoten van verhaal en foto's en alweer benieuwd naar de volgende belevenissen in NZ.Trudy en ik worden vast 'n beetje jaloers op datgene wat wij niet gezien hebben!!!Misschien kun je na deze tour mijn Maorimuziek wel waarderen Maaike!!Lieve meisjes:'n mooie,leuke tijd in NZ.Leuke jongen Marian en ook nog heel aardig hoorde ik uit betrouwbaare bron!!Geniet ervan!

• 14 Januari 2009 - 20:51

Pa:

Hallo dames,
    Erg mooi om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Steeds weer een andere omgeving. Nieuw Zeeland wordt ook vast leuk. Gaan jullie daar nog werk zoeken? Veel plezier
    xxxoooxxx Pa

• 15 Januari 2009 - 19:28

Marije:

Heee chicas,

Ik laat het niet altijd merken, maar ik volg jullie wel hoor vanuit Sur America! Klinkt allemaal super! Zal ik nu de fotos even bekijken. Marian, graag snel meer over je Aussie-liefdes-perikelen, wil ik alles van weten natuurlijk!
    Veel liefs en ook een beso van Eibert

• 16 Januari 2009 - 18:44

Sint:

Whaaaaah!! DE foto's zeggen al weer genoeg!! Echt te grappig dat Marian hem wel aan de praat kreeg!! Hahahhaah!! Tsja en zoals iedereen al bericht.. We want more!!! Have fun!!! En kijk goed uit!!!

Liefs, xxx

• 21 Januari 2009 - 19:49

Hennie Wesseling:

Hallo Marian,

Wat leuk om steeds iets van jullie belevenissen te lezen. En de foto's zijn prachtig.
    Geniet er maar van!! Voor je het weet zijn jullie weer in Nederland!!? Toch??

Tot een volgende keer.

groetjes Hennie Wesseling