3...2....1.... GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu 3...2....1.... GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

3...2....1.... GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

02 Januari 2009 | Australië, Sydney

Hai lieve iedereen!

Allereerst willen we iedereen een heel gelukkig 2009 wensen! Dat alle goede voornemens dit jaar wel volgehouden worden;)!

Nadat Marian afscheid heeft genomen van haar collega's zijn we met de bus naar Sydney gereden, kleine tocht van maar 13 uur! We namen de nachtbus dus daardoor bespaard op onze accomodatie. Accomodatie kost nogal veel geld deze tijd van het jaar.. Tenminste voor ons ;)! Zoals veel mensen wel weten hebben wij een van de laatste hostels geboekt en dit koste ons 80 dollar per nacht maar over ons hostel later meer...

De reden dat we terug zijn gegaan naar Sydney is voor Kerst en Nieuwjaar. Allereerst kerst, wat een feest!! Kerstavond zijn we met z'n tweeen en onze kerstmutsen op pad gegaan naar The Gaff een backpackers kroeg, errug gezellig!! Leuke avond maar gelukkig niet teveel alcohol want toen kwam Kerst! We hadden lang getwijfeld maar toch kaarten gekocht voor een festival! Wat een gigantisch feest! Was naast het strand met 4000 man van 12'smorgens tot 22 's avonds! En maar dansen! Tweede kerstdag was ook erg geslaagd we hadden bij Nick (die Marian nog kent van Oxford) gegeten en wijntjes gedronken. Dus ook wij hebben veel gegeten zoals hoort tijdens kerst!!

De week tussen kerst en oud&nieuw niet heel veel gedaan. Vaak naar het strand. Het enige goeie van ons hostel is dat er een ontzettende leuke groep mensen verblijft waarmee het erg goed klikte! Daarmee gingen we dus ook vaak stappen en naar het strand! Zo ook op 30 December, Karaoke night, zeer geslaagd! Het betekende wel dat we op oudjaarsdag een kater hadden!!
Maar desalniettemin was de dag aangebroken waar we al zo lang naar uitkijken!! Oudjaarsdag in Sydney! Oudjaarsdag is een ander verhaal, speciaal voor deze avond komen er 1,5 miljoen mensen naar Sydney! Een stad waar normaal 4 miljoen mensen wonen! Iedereen kan zich voorstellen dat het hectisch is! De meeste backpackers gaan naar de botanical gardens dus zo ook wij! We stonden al in de rij vanaf 9 u 's ochtends!! Nadat we eindelijk binnen waren hoorde we dat we eigenlijk in het verkeerde gedeelte zaten, namelijk het familiegedeelte! Dus wij weer weg naar een andere rij, waar we nog weer 1.5 uur in hebben gestaan! Terwijl het 30+ graden was!! Gelukkig hadden we een groep mensen die al vanaf 6u sochtends in de rij stonden. Deze hadden de meest geniale plek veroverd dus toen zijn we bij hen gaan zitten! Er zat niets anders op dan wachten in de brandende zon... Om 21 uur was het familievuurwerk wat al prachtig was. En toen kwam Simon!! Zoals sommige mensen al weten heeft Marian in Melbourne een collega(Simon) gelogeerd toen Maaike in Tasmanie was. Zijn in die week erg veel met elkaar opgetrokken en zijn meer geworden dan vrienden.. Het was dus erg moeilijk om afscheid te nemen! Wat niemand verwacht had heeft hij een ticket geboekt en is die overgevlogen om bij mij met Nieuwjaar te zijn!!! Het is helemaal super om hem hier te hebben! Hoe het verder met ons gaat is nog wel onzeker hij gaat naar Amerika en ik ben hier aan het reizen.. Maar we hebben het super met elkaar. Hij kwam om 9u aan en toen echt met zn allen gewacht op het grote moment! Namelijk 12 uur!!! Het was zo gaaf!! Ongelovelijk dat je het echt meemaakt!! We hadden er zo lang naar uitgekeken! Echt fantastisch!! Nog eens wat anders dan antwerpen ;)!

Het lijkt alsof we alleen maar aan het feesten zijn hier in sydney maar we hebben ook wat culturele dingen gedaan. Zo heeft Nick ons meegenomen op de Sydney Tower waar je een prachtig uitzicht hebt over de hele stad. Daarna zijn we nog naar een kerk geweest dus ook nog beetje cultuur (marian blij :D).

Kortom weer een prachtig verhaal om op terug te kijken. De keerzijde van dit verhaal wat ook verteld moet worden is dat ons hostel verschrikkelijk is! We betalen veel te veel voor echt een shithole (sorry voor taalgebruik). Het heet the ambassader en zit midden in KingsCross. Opzich prima locatie, tussen nachtclubs en andere hostels, maar ons hostel!! Ten eerste lopen er overal kakkerlakken! In de keuken trappen overal!! Daarnaast noemen ze schoonmaken van de kamers de prullenbak vervangen, verder niets!! Maar het ergste van het ergst ze hebben bedbugs! Bedbugs is de eerste nachtmerrie voor een reiziger! Bedbugs komen 's nachts om je te bijten. Ze zitten in de matrassen en het ergste is dat ze ook in je spullen gaan zitten. Maaike zit er volledig onder ook omdat ze gevoelig is voor dat soort dingen, ik heb ze ook maar in mindere mate! Ze maken altijd drie bulten op een rij en die jeuken nog erger dan een muggebeet!! Het ergste is nog dat ze overal in gaan zitten dus in je spullen, kleren, slaapzak en backpack! Kortom het betekend dat we alles moeten schoonmaken!!

Gelukkig gaan Maaike en ik er goed mee om en komt het allemaal goed! Nog een nachtje en we kunnen naar een ander hostel!!We kunnen niet wachten!

Ondanks dit is deze tijd in Sydney echt super en kunnen we hier met een grote lach op terug kijken!!

We willen graag weten hoe Oudjaar in nederland was dus daarom de vraag: Hoe heb jij oud en nieuw gevierd??? We kijken uit naar de reacties en wij gaan weer verder met genieten!!

Veel liefs,

Maaike en Marian

Foto's...Christmas and New Year!:

• 02 Januari 2009 - 11:06

Simone:

Happy newyear meiden!!!

Jakkes, beestjes!! maar snel weg daar dan!

Maar oud en nieuw was hier ook leuk. ik ben in doetinchem gebleven met rick, bij een vriend van hem (Nino)waren met 10 man ofzo. was gezellig. Xbox 'lips' gedaan en andere spelletje (30 seconds) en natuurlijk kijken of we de 25 miljoen hadden gewonnen met ons staatslot!(helaas....)

Toen kwam 12 uur. we hebben een uurlang naar vuurwerk gekeken, een vriend van Nino is namelijk vuurwerk gek en heel dus heel veel en hele mooie!

en verder, er ligt ijs!! dus ik heb al twee keer geschaats op natuurijs, misschien vandaag ook nog ff. maar we moeten ook nog even op de nodige familiebezoekjes vandaag.

nu stop ik maar anders had ik beter een mail kunnen sturen:)

Veel liefs Simone

• 02 Januari 2009 - 11:16

Sint:

Hoi dames!!

Ten eerste is het weer leuk om te lezen hoe jullie kerst en oud en nieuw zijn doorgekomen. Ik vind het erg leuk voor Marian dat ze een vriendje heeft! :) Waar komt hij vandaan? En hoe lang gaat hij in Amerika trekken?
    Ik kan me niet voorstellen dat jullie met 30 graden oud en nieuw hebben gevierd!! Bizar gewoon.
    Hier was het weer, in tegenstelling met vorig jaar, heel helder weer. Ik heb het in Berkel (mn huisje) gevierd met vrienden. Was erg leuk. Rond een uur of één zijn we naar Pijnacker gegaan en daar de beste wensen gedaan.. Stond nog een container in de fik!! Bij Remy in de straat!! Daarna zijn we naar een schuurfeest gegaan. Was erg gezellig!! En om kwart voor acht ging dan echt mn lampie uit! Duss.. hier was het ook wel geslaagd. Maar jullie overtreffen het wel!!

Have fun en tot snel (via internet)!

Kus Sint

• 02 Januari 2009 - 11:17

Sint:

Oh... Nog een gelukkig nieuwjaar!!! En die beestjes dat is echt niet leuk!! Gewoon vies!!

• 02 Januari 2009 - 11:24

Nan:

Wat een super verhaal! Kicke dat kerst en oud en nieuw geslaagd was!
    Marian.. leuk dat je een vriendje hebt zeg! Is Maaike ook al aan het jagen?

Oud en nieuw was hier zoals elk jaar gewoon met de familie. Ik ben als de dood voor vuurwerk, dus ben het huis niet uitgeweest haha!

Wat smerig van het hostel zeg! Gadverdamme! Succes met het wassen!

Maaike.. ik ga je wel wat opsturen, maar dan doe ik het rond februari(dan ga je toch weer terug?) Dan weet ik namelijk zeker dat het op tijd is haha!
    Laat nog even zeker weten rond die tijd of jullie er dan zijn.

Liefs Nan

p.s. Maaike.. mijn auto staat op mijn hyves :).

• 02 Januari 2009 - 11:30

Jose Kl.:

Hoi Maaike,
    Dat lijkt me zeer indrukwekkend dat vuurwerk,anders dan Beerse Belgie,daar was ik bij Barbara en Theo met de jaarwisseling!wel gezellig hoor.Is Simon nu "t liefje van jou of van Marian?Trouwens die jongen die naast jou zit op de foto van:met de hele groep is een STUK!Een heel gelukkig en nog spannend jaar toegewenst.Jose Zutphen

• 02 Januari 2009 - 11:55

Channa:

Hallo dames,

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Maaike, niet gaan jagen op een Aussie hoor, gewoon een leuke Hollandse vent, dan zit je ook niet zo ver weg! (misschien loopt die Kaaskop nu wel gewoon in Australie rond voor een jaartje ofzo, dat zou wel leuk zijn natuurlijk!)

Jürgen en ik hebben Oud&Nieuw bij vrienden in Utrecht geweest. Zij hebben twee zoontjes, de jongste is 7 weken. We hebben gegeten, gekaart en van achter het raam naar het vuurwerk gekeken. Gezapig dus, maar wel erg gezellig!

Ik wil niks meer over die bedbugs horen, ik krijg er jeuk van!

Heel veel liefs en genieten maar weer!

Channa.

• 02 Januari 2009 - 12:03

Channa Weer:

punt 1; doen jullie dat expres met die foto's? "het reget hier ook wel eens" en daarna van die heerlijke strandfoto's! Wrijf het er maar in, dames. :-)

punt 2; ik wil natuurlijk wel een foto van Simon!

• 02 Januari 2009 - 12:04

Melanie Gullick:

Hoi Maaike,

Aller eerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! ook voor Marian!
    Wat een verhaal joh! echt heel gaaf!
    Je maakt wat mee zeg!
    Lijkt me idd ontzettend leuk om oud en nieuw en kert mee te maken op het strand :) en met zo'n vuurwerk show!

er waren stukjes uit sydney op het rtl nieuws, toen hoorde ik van mama dat jij daar bij was! Wat een mooi gezicht zal dat geweest zijn!
    leuke foto's ook!
    Met jullie kerstmutsen op het strand! raar idee dan zeker?!

Het was ook hier ook gezellig met oud en nieuw!
    Ben om half 2 Delft in gegaan, naar Lorre!
    was best gezellig!
    het was best mistig op oud jaars dag, maar dat trok later weg en hebben we toch nog veel vuurwerk gezien!

nou heeel veeel plezier verder!
    hoelang blijven jullie nog?

Liefs melanie

xxx

• 03 Januari 2009 - 09:10

Pa:

Happy New Year to you all.

Hopelijk is het volgende hostel in Sydney beter. Vies al die beestjes. Op welke foto staat Simon? Blijft hij nog tot 12 januari in Sydney? Veel plezier verder in Sydney en daarna in Nieuw-Zeeland. Gaan jullie daar nog een baantje zoeken of alleen maar de toerist uithangen. Doe Jahan en Carina de groeten van ons.

xxxoooxxx Pa

• 03 Januari 2009 - 11:59

Holger En Iris:

Hallo meiden, gelukkig nieuwjaar! Wat een geweldige manier om het nieuwe jaar te beginnen! Op het journaal hadden we het vuurwerk gezien wat jullie in het "echie" hebben meegemaakt; wat moet dat fantastisch geweest zijn! Marian, super trouwens dat Simon naar je toe is gekomen. Enneh ... is deze leukerd toevallig ook op een foto terecht gekomen? Want we zijn natuurlijk razend benieuwd. :-)
    Wij hebben de eerste kerst en jaarwisseling in ons nieuwe huis gevierd. Minder spectaculair misschien, maar heel erg fijn! En wij (en de buren) hebben erg ons best gedaan met vuurwerk :-)
    We wensen jullie het allerbeste voor het komende jaar en de rest van jullie reis.

Liefs, Holger en Iris

• 03 Januari 2009 - 13:08

Barbara:

hoi Maaike en Marian
    Gelukkig nieuwjaar!!
    Klinkt fantastisch Oud & Nieuw daar in Sydney. Moeten Theo en ik misschien ook maar eens doen, maar dan zonder de bedbugs..
    Veel plezier maar weer!
    groetjes

• 03 Januari 2009 - 15:34

Marion:

lieve Maaike en Marian,
    allereerst de beste wensen voor 2009,van die beestjes grilde ik wel maar verder weer een heerlijk verhaal om te lezen en mooie foto's.raar gezicht hoor met kerst in de zon. hier is het maar koud.lieve meiden veel plezier verder.gr Marion.

• 03 Januari 2009 - 18:43

Ton En Tonny:

vanuit rolde een heel gelukig nieuwjaar gewenst! wat een leuke fotos van de kerst!(maar waar is simon?)(nieuwschierige tante)wij hopen nog veel verhalen en fotos te krijgen uit het verre australie en nw zeeland, erg interessant! tot de volgende keer!

• 04 Januari 2009 - 11:25

Moeder Marian:

Lieve kids
    Wat weer een leuke ervaring.Onvoor stelbaar jullie in de bikinie en wij hier op de schaats. Gisteren wezen schaatsen in Odoorn. Daar ben ik ook vaak met je naar toe geweest toen je nog iets kleiner was als nu. Je kunt je dat nog wel herinneren denk ik. Vandaag zou ik weer gaan, maar helaas de dooi is ingetreden voor een dag. De komende dagen wordt het weer erg koud en dan kunnen we weer. Wat zijn ze toch allemaal nieuwschierig naar Simon ook ik zou graag een foto willen zien. Nog veel plezier op jullie reis en heel veel liefs.

• 05 Januari 2009 - 13:59

Zus:

Hoi lief zusje en Maaike!!

Nogmaals alle beste wensen voor 2009 :-)
    (party)
    Heel veel plezier gewenst in de zon in Nieuw Zeeland dan hebben wij plezier met ijs en (een beetje) sneeuw (is helaas alweer weg).

Dikke Kus Ans

• 05 Januari 2009 - 20:42

Bertha:

Hoi Marian,
    een heel mooi en gelukkig nieuwjaar voor jullie allebei.
    Het is koud hier en vannacht kan het behoorlijk vriezen.
    Ik hou er wel van het liefst met een enorm pak sneeuw.
    Vanaf tweede kerstdag tot 2 januari zijn mijn man en ik saampjes geweest.
    Onze dochters hadden andere plannen met hun vriendjes.
    Wel stil hoor maar ook wel lekker zo´n rustig weekje.
    Nou genieten jullie maar dan lees ik het allemaal wel weer.
    Marian,geen foto van Simon???
    Mischien heeft hij dan toch donkeren krullen en een botje door zijn neus ha ha

groetjes Bertha

• 07 Januari 2009 - 14:12

Lien:

Een heel gelukkig nieuwjaar voor jullie beiden.
    Wat een leuk verslag en foto's van al het feesten dat jullie in Sydney gedaan hebben, maar een ander hostel lijkt mij inderdaad wel erg fijn en ik hoop dat je vlug van de jeuk af bent Maaike.
    Heb het verder gezellig en een goeie vlucht naar Nieuw Zeeland.
    Liefs, Lien.

• 09 Januari 2009 - 20:02

Pa:

hallo marian,

Het is een leuke foto van onze "schoonzoon" hij moet alleen wel even naar de kapper.Veel plezier in Nieuw-Zeeland.

xxxoooxxx Pa

• 10 Januari 2009 - 09:39

Zoë:

Lieve Juf Maaike,

Wat een leuke foto's zeg van jullie in Australië. Voolal de grote schildpad in de zee en het vuurwerk vond ik erg leuk.
    We missen je wel hoor op school. Nog heel veel plezier! dikke x Zoë

• 12 Januari 2009 - 08:05

Marianne:

Heey meiden,
    Jullie zijn volgens mij nu onderweg naar Nieuw Zeeland....super! Weer een nieuw avontuur beleven! Heb eventjes de foto's bekeken, en zag dat er nu ook foto's bij zaten van jou en Simon, nice nice!! Hoop dat je nog lekker hebt genoten van de dagen samen...en dat jullie elkaar weer kunnen zien in Melbourne! Hier gaat alles prima, heerlijk weekend gehad! Gisteren zelfs nog geschaatst, was lache! Nu weer lekker aan het werk, en dan over 5 weekjes ook heerlijk op vakantie, hihi! Meiden, geniet ervan in NZ! Ik wacht op jullie volgende verhaal, hihi!
    Kus Marianne

• 13 Januari 2009 - 17:57

Jacqueline PMS:

Lieve Maaike,
    Ook een héél gelukkig 2009 voor jou en Marian!
    Af en toe kijk ik even op jullie site! Een heel klein beetje jaloers ben ik wel:) want het moet geweldig zijn wat jullie meemaken. Wat deed ik met oudjaar? Voor het eerst in jaren weer eens in Nederland want meestal zijn we bij mijn schoonouders in Frankrijk. Het was heerlijk koud. Gezellig met de buren en eigengemaakte oliebollen en appelflappen! Een vuurtje in een ton op straat... spánnend tòch?
    Lekker genieten! Een hartelijke groet van Jacqueline
    Ik heb nog nóóit een kakkerlak gezien!