Tassie....it was amazing!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Tassie....it was amazing!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Tassie....it was amazing!!

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

22 December 2008 | Australië, Melbourne

Lieve familie & vrienden,

Zoals velen van jullie al wisten ben ik afgelopen week naar Tasmania geweest! :D Ik had op internet een ' reismaatje' gevonden, zij zocht iemand om samen een campervan of auto te huren. Na een paar keer heen en weer gebeld te hebben, hadden we dan eindelijk besloten om een campervan te boeken.
Wel raar hoor...zomaar iets besrpeken samen met iemand die je helemaal niet kent! Maar goed, ze klonk aardig aan de telefoon dus ik dacht dat zal wel goed komen ;) Helaas......het land was prachtig en ik ben super blij dat ik dit ook heb mogen zien maar om nou te zeggen dat het gezellig was, nee, het was leuk.
Ze komt uit duitsland en is 25 jaar en heet Ulli maar ja, ze was een beetje saai. Daar bij kwam ook nog eens dat ze echt niet kon auto rijden. Tja, in dit geval moet ik dan echt toegeven dat er 1 vrouw op deze wereld is die niet kan rijden:p Tjong jonge, soms kneep ik 'm echt even: zat constant in de berm (links rijden schijtn erg moeilijk te zijn) schakelen was een ramp (moest ze naar de 4, zat ze in de achteruit, moest ze naar de 2 zat ze in de 4 en verder kun je het zelf wel invullen, denk ik;))
Op een highway waar je 110 mocht, reed ze 70 omdat ze zich anders niet veilig voeld. Ahhh....ik dus helemaal niet meer toen ik dat hoorde! En bij bochten, snelheidsbordjes en paserende auto's zat ik telkens in de voorruit omdat ze erg van remmen hield :(

Maar goed, zal nu even vertellen hoe het was om in het prachtige Tasmania rond te reizen in een campervan! :)

Woensdag hebben we de campervan opgehaald en zijn we vanuit Hobart vertrokken naar Mount Wellington, waar we een prachtig uitzicht hadden op Hobart. Bijzonder hoe het binnen enkele minuten dicht kan trekken en we dus niets meer zagen van dit prachtige uitzicht ;)
Verder gereden naar Freycinet Park en een plekje gezocht om te camperen....de plaatselijke golfclub is het uiteindelijk geworden;)

'S morgens vroeg opgestaan zodat niemand ons zou betrappen en verder gereden naar Coles Bay & Wineglass bay...een wandeling van een uurtje om vervolgens dit prachtige strand in een bewolkte toestand & regen te bekijken! :(
Onderweg nog een paar keer gestopt maar voornamelijk doorgereden zodat we Cradle Mountain zouden bereiken aan het einde van de dag. Deze keer betaalt voor een camping met warme douche, heerlijk!

Vrijdag om 7 uur opgestaan zodat we de shuttlebus van 8 uur zouden halen en vervolgens aan onze tocht van 2uur begonnen: Dove Lake Circuit. Oh, wat hadden wij het koud! :( Echt niet leuk meer, het was ijskoud, natte sneeuw en regen + harde wind! Gelukkig klaarde het op en hebben we de mountains nog in zonnige toestand kunnen zien! :)
Na deze hiking even wat gegeten en verder gegaan naar de volgende van 3 uur! (Dit kwam mede door Ulli aangezien zij om de 10 meter stopte om foto's te maken van echt alles!)
Het is zo bijzonder dat het landschap zo snel veranderd (en het weer trouwens ook:p)...echt zo super om daar in die prachtige natuur te lopen. Af en toe was het wel afzien omdat we dan weer steil om hoog moesten en er weer natte sneeuw was. Ongelofelijk dat er ook echt mensen zijn die 6 dagen daar gaan hiken, respect hoor! ;)
Hierna verder gereden en nog gestopt bij Russel Falls & Lake St Clair. dat vond ik net op Canada lijken. Nog nooit geweest maar dat gevoel kreeg ik in ieder geval wel ;)

Zaterdag verder gereden naar Mt Field parkt waar we een wandeling van 2,5 uur hebben gedaan en drie mooie watervallen hebben gezien.
Onderweg nog gestopt bij Devils Kitchen, Tasman Arch and the Blow Hole....geweldig!
Rond 5 uur kwamen we dan aan in Port Arthur
Zal niet de hele geschiedenis vertellen;), dat mogen jullie zelf bekijken op: http://www.portarthur.org.au/ Het was in ieder geval erg indrukwekkend!
Deze nacht en vorige nacht ook op een camping gecampeerd voor nog geen 12dollar! Dat 3 euro per persoon, dat is nog eens leuk camperen! :)

Zondagochtend ook nog in Port Arthur rondgelopen en daarna weer vertrokken richting Hobart. Camper ingelevered en afscheid genomen van Ulli. Ik was namelijk zo maf om 12 uur op het vliegveld te gaan zitten wachten tot mn vlucht zou vertrekken om 8 uur in de morgen.
Tja, dat scheelde me namelijk weer geld :p Rond 12 uur kwam de politie om te vertellen dat het vliegveld zou gaan sluiten! Gelukkig was ik met nog een meisje (dus zo gek was mn plan niet) en hij vertelde ons dat we in het kantoor/bedrijf van de beveiligingsman mochten overnachten! Haha, hoe aardig is dat?! Die man kwam ons dus ophalen en bracht ons daarheen. Gelukkig was hij niet verrast door onze actie....schijnt heel vaak voor te komen dat hij backpackers daar laat slapen.;)

Vanmorgen dus weer aangekomen in Melbourne en vanavond gezellig met Marian uit eten. Morgenavond springen we dan in de nachtbus (13uur!)...op naar het kerstfeest in Sydney!!!:D:D:D
Was trouwens wel raar hoor om zo lang gescheiden te zijn ;)(tja, 6 dagen is best lang als je al 4 maanden 24uur bij elkaar bent:p)
Zegt gelukkig wel genoeg over ons natuurlijk....samen hebben we echt een ontzettend leuke&gezellige super tijd hier!

Lieve allemaal, wij willen jullie allemaal hele fijne kerstdagen toewensen en heel veel geluk & goeds voor 2009!!! We laten jullie uiterraard zo snel mogelijk weten hoe onze dagen waren! :D

Liefs, Maaike en natuurlijk ook van Marian veel liefs!

Op deze site kun je alle parks bekijken die we bezocht hebben: http://www.parks.tas.gov.au/?base=3363

Foto's van tas: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian/Tasmania#

• 22 December 2008 - 08:34

Zus:

Dat zijn weer mooie foto's!!! Erg leuk!! Heel veel plezier in de nachtbus en in Sydney!!!

Liefs Ans

• 22 December 2008 - 09:57

Simone:

het is natuurlijk ook even wennen, een andere reispartner dan marian! daar kan niemand tegen op :P haha.

Heel erg veel plezier met kerst en nieuwjaar! geniet ervan meiden!

En marian, je kan geen wormpje meer zien?! haha. nu lekker vrij en weer een zak met geld.. niet te snel uitgeven he :P anders moet je weer aan het werk! :P

Veel liefs Simone

• 22 December 2008 - 10:21

Jose Klooster:

Hoi Maaike
    De Tasmaanse duivel niet gezien?Geen grapje:klein schuw roofdier.Alleen op dat eiland leeft dit diertje!!
    Ja joh wat dat meisje betreft,karakters zijn niet allemaal gelijk.Heb je haar geadviseerd om nog wat rijlessen te nemen?Mooie/sfeervolle feestdagen!!!gr.Jose

• 22 December 2008 - 14:15

An Cloosterman:

Wat een prachtige foto's van Tasminia
    De vorige mail had ik jullie al fijne kerstdagen toegewenst.
    Hierbij nogmaals en een gezellige jaarwisseling en de beste wensen voor
    2009

• 22 December 2008 - 15:35

Cis:

Hee Maaike

Wat grappig dat jij ook in Tasmanië was. Een vriendin van mij was er afgelopen week namelijk ook en een aantal van haar foto's zijn bijna gelijk aan die van jou.

Hele fijne feestdagen in Sydney.

groetjes Cis

• 22 December 2008 - 16:29

Marion:

wat een mooie foto's Maaike, en weer veel gezien.hele fijne feestdagen en veel plezier in Sydney en uiteraard ook voor Marian.

liefs Marion.

• 22 December 2008 - 19:22

Vader Van Marian:

Maaike wat weer een mooie foto's.Gelukkig ben je weer veilig in Melbourne aangekomen. Wat een brokkenpiloot die Ulli. Maar toch een leuke trip naar Tasmanië. Mooie natuur en ook nog wat oude gebouwen. Veel plezier samen in Sydney en een zonnige kerst gewenst. Voorzichtig met oud en nieuw en dan naar Nieuw Zeeland.
    groetjes Theo

• 22 December 2008 - 19:28

Ellis:

wat een belevenissen allemaal.
    hele fijne en gezellige dagen en alle goeds voor 2009.

liefs ellis

• 23 December 2008 - 20:45

Sint:

EINDELIJK even tijd om even je bericht te lezen! Was wel erg benieuwd hoe het was bevallen. En tsja, aan het meisje op de foto te zien is het zeker geen gezelligheid als Marian!! Haahahaha!! Dus Marian, maar goed dat jullie weer zijn herenigd!! Wel mooie foto's trouwens!!

Nu op weg naar Sydney!! Hopelijk een chauffeur die net zo goed kan rijden als ik.. Of nou ja, bijna net zo goed! Hahahah grapje! Ik vind het wel knap dat je naast haar heb durven zitten, ik had allang geprobeerd om op een tactische manier te regelenen dat ik mocht rijden.

Have fun in Sydney!! Fijne feestdagen en een spetterend Oud en Nieuw!! Hup! Naar 2009!!! Zo ook voor alle lezers onder ons!!!

Liefs, x Sint

• 24 December 2008 - 10:21

Moeder Marian:

Lieve kids. Wanneer ik dt schrijf zullen jullie we al in Sydney zijn. Wat een avontuur Maaike met dat meisje. Gelukkig ben je weer veilig bij Marian. Erg bijzonder dat jullie nu i.p.v.Groningen, Antwerpen,Den Haag en niet te vergeten de big city Emmen de feestdagen door brengen in Sydney. Geniet ervan en hele fijne dagen. liefs

• 24 December 2008 - 19:08

Martin En Ineke:

nou marian je hebt al heel veel gezien, geniet ervan,fijne kerstdagen en een heel goed 2009 liefs van ons allen uit coevorden

• 24 December 2008 - 23:21

Trudy:

Maaike en Marian, geniet van de warme Kerst in Sydney en straks van het inmense vuurwerk van de Harber Bridge!
    Hier laten ze het altijd wel als bijzonderheid zien, dus we kunnen het een beetje mee beleven!
    Maaike, ook de groetjes van Jeanne- Naise,ze is je nog niet vergeten!

Gezellige dagen!!!
    Groetjes, Trudy.

• 25 December 2008 - 08:31

Trudy:

O,o, wat staat dat gek!
    Natuurlijk is het de HARBOUR BRIDGE! (zeker een aantal keren overheen gereden!)

• 26 December 2008 - 13:57

Rita Boer:

Dag Marian en Maaike, wat een verhaal. Gelukkig weer veilig samen. En nu in Sidney kerst en de jaarwisseling. Veel plezier en een goed 2009!
    Rita Boer.

• 26 December 2008 - 16:26

Channa:

Lieve Maaike en Marian,

knallen in 2009!

liefs, Channa

• 01 Januari 2009 - 11:36

Bertha En Piet:

Als buren kijken we ook met enige regelmaat naar jullie belevenissen.
    Wat een prachtig avontuur!
    We willen jullie een goed 2009 toewensen en nog een heel mooie tijd daar in het verre Australie.

Groetjes van Bertha en Piet