Roadtrippin!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Roadtrippin!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Roadtrippin!!!

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

29 Oktober 2008 | Australië, Brisbane

Haaai lieve iedereen!!

Wat ontzettend leuk weer al die reacties! We genieten er echt van het feit dat iedereen ons op de voet volgt!

We zijn inmiddels aangekomen in Brisbane na drie weken touren in een Campervan! In totaal zo'n 2000 km afgelegd. Pff wat moet je erover vertellen?? We hebben zo ongelovelijk veel meegemaakt!! Maar we gaan een poging doen om er een mooi verslag van te maken.. Camera bij de hand hier gaan we haha!

De laatste avond in Cairns was nogal heftig! Een jongen die niet aan het opletten was zwaaide zo hard met z'n armen waarbij hij Maaike per ongeluk sloeg wat resulteerde in een blauw oog!!!! Echt verschrikkelijk!! Niet bepaald een leuke afsluiting van een geweldige tijd in Cairns! Gelukkig was het na een week weer weggetrokken maar niet echt fijn voor de foto's :S!

De ochtend na deze ongelukkige avond hebben we samen met Thijn onze camper opgehaald. En oppad gingen we met z'n drietjes naar het zuiden! We zijn onderweg gestopt bij allerlei prachtige watervallen, meren en national parks, waaronder ook de Wallaman Falls met z'n 268m de hoogste van Australie! Onderweg gecampeerd op allerlei plekken waar verschrikkelijk veel horsels waren! Die ook nog prikte! Vooral Maaike was het slachtoffer die alleen op dr benen al 25 bulten had :O!!! In het begin wouden we ze nog gewoon wegjagen maar op het laatst waren we gewoon moordenaars zo flauw waren we van die beesten!! Dus op een gegeven moment niet meer zoveel inlands gereden maar gewoon bij de kust gebleven :).

De eerste 'grootte' stop was Magenetic Island. Maaike en ik zijn daar naar de Full moon party geweest. We hoorde erover bij de BBQ op de camping en nog geen uur later zaten we op de ferry naar het feest op het eiland! GENIAAL!! Aan het strand, goeie dj's en gezellige mensen gerand voor een mooie avond :). Ook kwamen we heel veel mensen weer tegen vanuit Cairns!
Daarna paar dagen doorgebracht op Magnetic Island waar Marian haar langverwachte droom heeft waargemaakt namelijk, knuffelen met een Koala!!! :D:D:D:D:D Ook andere beesten vastgehouden zoals een zoutwaterkrokodil (een kleintje) maar deze besloot dat die toch wel erg nodig moest plassen toen Marian hem vast hield!! Erg vies maar wel uniek ;) haha!! Toen nog een aantal koala's in het wild gezien kortom Magnetic Island was prachtig!

Broembroem daar ging de camper weer op pad naar het volgende hoogtepunt namelijk The White Sundays. We hebben een zeiltocht gemaakt in een woord geweldig!! Walvissen gezien (klein soort), volle maan, zonsopgang, het mooiste strand van de wereld gezien en allemaal gezellige mensen op de boot met heerlijk eten en drankjes, kortom prachtig!

Van de boot afgekomen stond onze camper nog steeds op ons te wachten waarmee we zijn doorgereden naar het volgende toppunt van deze reis namelijk Fraser Island!! Op Fraser Island heb je allemaal meren die echt hagelwitte stranden hebben en het meest heldere blauwe water echt prachtig (hoevaak is het woord prachtig nu al gebruikt haha). We hebben hier een selfdrive tour gedaan met een 4WD. Ook weer super.

Toen doorgereden naar Brisbane waar we nu zijn! Wat een heerlijke stad is dit! Het heeft veel weg van Londen (wat voor Marian een thuis gevoel geeft ;)). Hoe het nu gaat lopen is nog een vraagteken we gaan iig proberen een baan te krijgen en vanaf daar zien we wel weer verder :).

Hoe is het verder in NL? De huidige financiele crisis is voor ons errug gunstig omdat de euro erg sterk staat t.o.v. de Aus. dollar. We hebben ons geld iig verdubbeld! Heerlijk haha!

Hoop dat alles goed gaat!! Wij gaan nog weer ff verder met genieten!

Veel liefs kusjes en knuffels uit het zonnige Australie!

M & M

p.s. de foto's zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

• 29 Oktober 2008 - 07:14

Kim:

Whoehoe de eerste reactie ;)

Mooi verhaal weer hoor! GA zo snel de foto's bekijken. Hoop dat je met londen, niet het weer daar bedoelt? :P

Nederland is koud.. deze week de eerste nachtvorst. Verder is er niet zo veel veranderd hoor.. We wachten iig allemaal op jullie leuke verhalen!

Veel plezier nog!

Veel liefde!

• 29 Oktober 2008 - 08:14

Marianne:

Heey meiden,
    Ik heb al een paar keer jullie site gecheckt om een nieuw verhaal te lezen....en eindelijk is die er!! Geweldig om weer te jullie belevenissen te lezen!! Kijk nu al uit naar het volgende verhaal, haha! Fijn om te 'horen' dat het allemaal goed met jullie gaat, en dat jullie lekker aan het genieten zijn! Heel veel succes met het zoeken naar een baan!
    En we mailen!
    Dikke kus Marianne

• 29 Oktober 2008 - 08:29

Simone:

Leuk verhaal weer! met leuke details! koala knuffelen, blauw oog! :) Heel veel plezier meiden, geniet er lekker van. Ik ga nu even jaloers naar de zonnige foto's kijken, met mijn dikke trui aan! ;) Veel liefs Simone

• 29 Oktober 2008 - 08:37

Simone:

WAUW! ik dacht dat ik super mooie stranden had gezien, maar dit gaat nog even een paar stappen verder! super mooi man!!! en met die dieren, watervallen.. alles mooi! behalve dat oog, ziet er pijnlijk uit!! En last but nog least: wat zijn jullie lekker bruin!!!

• 29 Oktober 2008 - 08:40

• 29 Oktober 2008 - 10:14

Zus:

Wat ben ik jaloers! Vanochtend krabben, we hebben hier al nachtvorst en jullie zitten heerlijk op het strand. Geniet ervan en knuffel. Je zus

• 29 Oktober 2008 - 12:07

Moeder Marian:

Lieve kids
    Wat leuk het plaatsje Marian daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden. Hoe gaat het met je oog Maaike, ben je door iets gestoken? Hoplijk geneest het snel,goed schoon houden met afgekoeld gekookt water en dan richting je neus wrijven dan komt het wel weer goed. Fijne reis verder en sccces met jullie speurtocht naar werk.Liefs

• 29 Oktober 2008 - 12:12

Liesbeth:

hey meiden!

klinkt wederom goed, vandaag schijnt het zonnetje hier ook heerlijk, maar tijd voor de bikini zal het niet meer worden ;)

Succes met het zoeken naar een baan! hier is het echte studeren weer begonnen.

Liefs Lies

• 29 Oktober 2008 - 14:18

Marion:

weer een heerlijk verhaal om te lezen en de fotos wat zijn ze mooi.vooral de stranden echt wit en het water prachtig blauw.gaat h
    et met je oog iets beter Maaike? meiden veel plezier verder en succes met vinden van een baantje.
    lieve groet Marion

• 29 Oktober 2008 - 15:40

Rita Boer.:

Weer prachtige foto's. dat Koala beertje wat een lieverd, en dan die mooie witte stranden. Weer genoten van de foto's en nu op zoek naar een baan! Succes beide. Groetjes Rita vanuit een koud Nederland.

• 29 Oktober 2008 - 15:46

Marjo:

Nice pics girls :)! Daar kan geen verhaaltje aan tippen! (hoewel jullie verhaaltje natuurlijk wel heel leuk is, begrijp me niet verkeerd ;) hehe.
    Hier koud, te veel studieboeken in een te korte tijd dus ik zeg al niets meer over NL ;). Geniet met volle teugen, maar dat lijken jullie zonder mijn advies ook wel te kunnen :P.
    Liefssss

• 29 Oktober 2008 - 17:19

Pa:

Een prachtig verhaal en schitterende foto's.Geniet ervan het is een unieke ervaring.
    Ondanks de gunstige dollarkoers moet er toch wel weer wat cash bijkomen.Na twee en een halve maand brassen nu eerst maar aan het afwassen ;) Succes met het vinden van een baantje en veel plezier samen.
    xxxoooxxx
    Pa

• 29 Oktober 2008 - 17:35

Ellis:

hallo meiden,
    wat een mooie foto s , kan zien dat jullie genieten.
    ga zo door meiden.

liefs ellis

• 29 Oktober 2008 - 18:34

Sint:

Sorry, hoe erg ik het ook vind van je oog... Ik moest wel erg lachen.. en steeds harder!! Jeetje!! Wat ziet je oog er uit!!! Hahahahah!! Ik snap dat je je bril verder wel hebt opgehouden!!

Hé maar ff wat anders.. Ik heb het echt verkeerd gedaan.. ik had mee moeten gaan! Die foto's zijn prachtig!! Te mooi om de realiteit mee te maken! Zucht en die Koala... wat een snoet!!

Ik mis nog meer verhalen!! Ik vind het leuk dat jullie, ondanks jullie drukte met feest vieren en vakantie vieren, even tijd hebben gemaakt om ons nog meer jaloers te maken.

De klok is een uur terug, dus het is nu echt snel donker. En vanmorgen moest ik voor het eerst KRABBEN!! :( Was best fris!!!

Wanneer gaan jullie je wassen?! Jullie zijn echt te vies... bruin BAH!

Hé Maaik, jij bent toch gek op marsepein??? Die goede oude Sint komt al beetje onze kant op! :p

Geniet en s6!!

Veel liefs en een heleboel kusjessss

• 29 Oktober 2008 - 19:07

Nan:

Ik heb eigenlijk maar 1 reactie: wat super kicke zeg!!!!!!!!
    Mooie foto's.. gaaf verhaal! Maaike, ik vind je wel heel zielig met je oog. Ziet er inderdaad niet erg prettig uit... auw.

Die stranden.. ik dacht dat dat alleen maar in films zo was ;). Gaaf met die dieren ook! Super om te lezen dat je mensen weer tegenkwam. Gaat Thijn ook weer op doortrek met jullie?

X Nan

• 29 Oktober 2008 - 19:18

Trudy:

Hallo Maaike en Marian,

Wat een heerlijke verlaten stranden,ruimte genoeg om te genieten!
    Ook van de zonsondergangen hebben jullie schitterende foto's gemaakt.
    Zo'n knuffel- koalabeertje is echt iets om mee naar huis te nemen!
    Succes met het vinden van vooral leuke baantjes!
    groetjes, Trudy

• 29 Oktober 2008 - 22:42

Marjan O.:

Fantastisch nog mooier dan de "bountijstranden". Wat zullen jullie genieten!Die slang en krokodillen lijkt me best eng hoor.Goed natte compressen op je oog doen dan slinkt het wel. het blauw gaat vanzelf zakken en omdat je zo lekker bruin bent valt het straks helemaal niet meer op. Succes met het vinden van eenleuk baantje dat goed betaalt. heelveel groeten, Marjan

• 30 Oktober 2008 - 10:02

Jose Klooster:

Hoi Maaike e.a.,
    Ik voel me echt een beetje mee op reis.Mag ik je feliciteren met de verjaardag van je moeder binnenkort.65!!!..Juf spreekt:garant voor een mooie avond niet gerand.Wat is iig is dat computertaal voor ijeg?Zo leer ik ook nog wat.Wat staan jullie er mooi op.Ik hoop dat je niet veel pijn hebt gehad Maaike.Wat lief die dieren en nog porno op de vroege ochtend {grapje}wat zijn dat voor diertjes?Fijn dat het zo'n mooie reis is.Jose

• 30 Oktober 2008 - 15:05

Moeder Marian:

Pa heeft de foto waar jij op staat met het Koala beertje 2x uitgprint en nu hangt het bij ons op het werk op het prikbord. Iedereen vindt het een prachtige belevenis. Ze vinden het zo,n lieve foto.Zette het zijn lange nagels niet in je bovenarm? Hoplijk heeft hij je niet gekrabt.

• 30 Oktober 2008 - 16:23

Marije:

Ze worden steeds mooier, die foto's! Vanaf overmorgen komen mijn reacties vanuit Zuid-Amerika. Ik blijf jullie volgen! Veel liefs

• 31 Oktober 2008 - 22:24

Holger & Iris:

Wat weer een roadtrip! Voor de volgende reis krijg je wel een horzelmepper van ons mee ;-).

Verder hebben wij hier de sleutel van het huis in ontvangst genomen. Er leuk!!!! Dus nu druk aan het klussen en dingen regelen. Dan eind van de maand (nov) verhuizen.

Veel succes met het zoeken van een leuke en goed verdiende baan! We zullen proberen de Aus $ / € koers voor jullie laag te houden, mits dit niet ten grote nadele van ons gaat uiteraard :-P.

Dikke knuffel en kus,

Holger en Iris

• 02 November 2008 - 11:01

Fieke:

Lieve juf Maaike, ik mis je heel erg, zeker als ik de mooie foto´s van je zie. Mijn papa en mama herkennen heel veel van de plekken waar jullie zijn geweest. Ik vind ook juf Chantal lief en vind school dus nog steeds wel leuk. Ik had ook hele leuke spelletjes gedaan, die ik geleerd had van juf Chantal, samen met Sterre. En we hebben een nieuwe film van K3! Dikke kus en knuffel, fieke

• 02 November 2008 - 11:05

Fieke:

O ja, nog even dit.
    Ik heb een nieuw Bobo-boek en ik ga vandaag (zondag) naar de musical Roodkapje in het theater.
    Nog een dikke kus en een knuffel!
    fieke

• 02 November 2008 - 13:39

Lien:

Heb genoten van jullie prachtige foto's en van 't hele verhaal, ga vooral zo door met genieten, maar ik hoop ook dat jullie een baantje vinden want dit feest kan natuurlijk niet een heel jaar duren meiden, veel succes en liefs van Lien.

• 02 November 2008 - 19:40

Bertha :

Hoi Marian,

hier is hij dan mijn berichtje zoals ik beloof heb om zo nu en dan iets van me te laten horen.
    wat hebben jullie het heerlijk he en wat is de andere kant van de wereld toch mooi.
    ik geniet elke keer van jullie mail we kijken met het hele gezin mee
    met mij gaat het goed hoor ik heb nu tijdelijk ander werk en kom ook weer oud collega´s tegen lachen hoor.nou doen jullie voorzichtig en geniet er van.
    kus Bertha

• 03 November 2008 - 17:48

Brent:

Lieve juf Maaike,
    Ik mis jou zo. Kom je wel eens een keertje terug? Ik heb net een foto van jou op de computer gezien.
    Ik hoop snel weer op vakantie te gaan in Portugal. Kan ik ook lekker op reis net als jij. Ik doe hele leuke dingen op school en heb heel veel vriedjes. Het is hier in Nederland heeeeel lekker weer...beetje nat alleen.

Een dikke knuffel van Brent
    p.s. bedankt voor je mailtje :-)

• 05 November 2008 - 02:04

Thijn:

Hey,

Wat een gaaf bericht, leuk geschreven!!!

Heel herkenbaar, gek is dat...

• 06 November 2008 - 15:24

Roos:

Wauw, echt fantastisch meiden! Grappig om te zien dat we op precies dezelfde plekjes zijn geweest aan de andere kant van de wereld.
    Jullie genieten volop zo te zien, ga zo door!
    Marije heeft ons vorige week verlaten, we hoeven steeds minder boodschappen te doen op maandag! Volgend jaar is iedereen er weer gewoon (zoals het er nu uit ziet ;-) )
    Kijk uit naar het volgende verhaal en foto's!

Liefs Roos

• 09 November 2008 - 18:44

Luuk Van Veen:

Hallo lieve juf Maaike,
    Ik mis jou eigenlijk best wel en vooral de liedjes die ik van je leerde. Die vond ik zo leuk. Dus zing ik nu de liedjes over het water in de zee thuis met mamma. O ja..ik heb nu een grote fiets, maar nu ben ik nog net iets te klein. Ik ga nu nog op mijn babyfietsje naar school, maar over een tijdje kan ik op mijn grote fiets.

Dikke knuffelkus van Luuk

• 12 November 2008 - 08:39

Chantal:

Hey meiden,
    Leuk om weer even een stukje te lezen en weer op de hoogte te zijn van jullie avonturen en de prachtige dingen die jullie bezoeken/doen.
    Veel plezier nog!!
    Liefs Chantal