Blijven hangen in Cairns ;) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Blijven hangen in Cairns ;) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Blijven hangen in Cairns ;)

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

04 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk het lang verwachte berichtje....velen van jullie hadden al meerdere malen gevraagd wanneer het volgende verhaaltje nou zou komen. Eindelijk hebben we dan de tijd gevonden ;)
Nee, het is eigenlijk te erg voor woorden maar we hebben niet veel gedaan hier in cairns :p Het meeste van de tijd hebben we bij het zwembad van ons hostel geralexd!

Tja, we weten het.....in het vorige bericht melde we dat we werk hier gingen zoeken, helaas daar is niet veel van terecht gekomen.

Maar goed, even zonder gekheid, het is hier in Cairns erg moeilijk om werk te vinden omdat er ontzettend veel backpackers hier zijn. We hebben dus besloten om nu eerst naar Brisbane te reizen en dan werk te gaan zoeken in de fruitteelt.

Nu dan even over afgelopen weken. Het hostel is echt zo super en gelijk de eerste dag hadden we al nieuwe mensen ontmoet. Op onze kamer zaten twee Israelische jongens: Avi en Roy, echte schatten van jongens. Hebben een aantal keren voor ons gekookt en ontbijt voor ons gemaakt. Net als Luca de Italiaan kunnen Israelischers ook erg goed koken! :D
Via hen hebben we Jeremy (Canadees), Alice (Israelisch) en Luisa (Duits) ontmoet, een erg leuke groep. Bijna elke dag hebben we gezellig bij het zwembad 'gehangen' en 's avonds zijn we vaak met hen uit geweest ;)

Tja, jullie zullen wel denken, wat een luxe! En dat is het ook wel, dat realiseren we ons maar al te goed, hoe vaak we wel niet tegen elkaar zeggen 'wat is het leven toch mooi, we mogen echt van geluk spreken dat we hier mogen reizen in dit schitterende land!'

Naast het relaxen hebben we ook nog dingen ondernomen:
Allereerst hebben we gsnorkeld in het Great Barrier Reef, in een woord WAUW!!!!
Eigenlijk zouden we gaan duiken maar Marian mocht niet in verband met haar astma. Echt zo ontzettend balen maar goed, voor de volgende dag hebben we dus meteen snorkelen geboekt.
Het was echt geweldig, ondanks dat we storm en regen hadden:p Haha, het leek wel de Titanic film....en wij maar door snorkelen. Prachtig koraal en vissen gezien en ook nog 2 schildpadden!
Het leuke voor mij(maaike) was dat de duikinstructeur mij herkende en vroeg of ik 's middags met hem even wilde duiken! Tijdens deze duik heb ik Nemo gezien! Natuurlijk hebebn we foto's gemaakt maar deze hebben we nog niet laten ontwikkelen dus zodra we die hebben, zetten we deze op de site.

Een paar dagen na het snorkelen hebben we een auto gehuurd en zijn we naar cape Tribulation gereden, 2 uurtjes rijden vanaf hier.
Echt zo bijzonder om opeens in een regenwoud te zitten. Een geweldig avontuur. Onderweg steeds gestopt voor een wandeling of voor een prachtig strand!

De volgende dag zijn we nog naar een prachtig natuurgebied/waterval gereden, ook schitterend. Was alleen een beetje jammer dat er stond dat het een wandeling van 7 km was en dat we na 20 minuten al niet verder konden, het was afgesloten. Erg jammer maar goed, heerlijk ons ontbijtje daar genuttigd dus ook weer een prachtige ervaring erbij!

Zo, dat was het wel zo'n beetje wat we hier gedaan hebben.
Morgen vertrekken we samen met Thijn (NL) naar Brisbane om de oostkust te doen.
We hebben uiteindelijk toch maar besloten om geen auto te kopen, er zitten te veel risico's aan.
We hebben nu een camperbusje gehuurd voor 21 dagen. http://www.backpackercampervans.com.au/cheap-campervans/415/Campervans.aspx
Wij hebben de 'Nomad' Leuk busje he?! :D

Misschien dat we tussendoor nog tijd vinden om een verhaaltje te schrijven maar we beloven niks! Zo niet, dan komt er zeker een verhaal over 21 dagen!!!

Thanx voor alle berichtjes, we vinden het super om ze steeds te lezen.

Liefs, M & M

FOTO'S! ;):http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

• 04 Oktober 2008 - 11:37

Marjo:

Leuke foto's :), owja en een leuk berichtje ;).
    Avontureer er op los op jullie roadtrip! Bye cobbers!
    xxx

• 04 Oktober 2008 - 12:41

Yvonne:

Wat een leuke enthousiaste berichtjes!
    En wat een SUPER gave foto's!
    Nou geniet er maar flink van...ik geloof trouwens dat dát wel lukt he....

Hier alles oké. Ons oude klasje zit nu in gr. 4 en is net op kamp geweest. He-le-maal enthousiast waren ze toen ze donderdasg uit de bus stapten. Leuk om te zien ook11
    Ikheb nu samen met Saskia weer een klasje van 9 kinderen. 7 van vorig jaar en 2 nieuwe.
    nou meid een kort verhaaltje uit Delft.
    Groetjes, Yvonne.

• 04 Oktober 2008 - 13:29

Henny:

Prachtige natuurfoto's,die kleur v.d.zee,te gek.Ook al die andere foto's zijn enig.Kan me voorstellen dat je moeilijk afscheid kan nemen van al die leuke mensen en 't gezellige hostel!Plek genoeg in 't adresboekje of mobieltje voor alle nieuwe adressen???Blijf genieten van en met alles en iedereen,liefs,henny xxxx.

• 04 Oktober 2008 - 15:08

Patricia:

hallo dames..

weer een leuk verhaal om te lezen over wat jullie beleefd hebben en gedaan hebben.. de foto's zijn super om te zien.. geniet er maar lekker van, maar zo te lezen doen jullie dat mooi.. tot het volgende berichtje.. groetjes en xxx patricia uit emmen

• 04 Oktober 2008 - 16:05

Jose Klooster:

Wat heerlijk,om zo'n vakantie te hebben.Langzamerhand word ik jaloers op jullie,dat ik dat vroeger niet heb gedaan.
    Maar wie weet,wat niet is kan nog komen.Weer leuke foto's zeg. Avi is wel heel knap!!!gr.Jose
    Voorzichtig blijven he?!

• 04 Oktober 2008 - 16:09

Nan:

Toffe foto's! Veel plezier met de trip naar het oosten... en succes bij het vinden van een job!

Nan

• 04 Oktober 2008 - 18:10

Pa:

Dames,
    Wat hebben jullie mooie foto's gemaakt. Het valt ons op dat er steeds meer jongens op de foto's staan. rustig aan hé. Verder hoop ik dat de reis naar Brisbane goed verloopt met het busje. Succes met het vinden van werk en geniet ervan.
    xxxoooxxx
    Pa

• 05 Oktober 2008 - 08:34

Ton En Tonny:

gisteren op je moeders verjaardag hadden we ons af zitten vragen wanneer er weer eens een verhaaltje zou komen:alsof je het gehoord had! leuk weer eens iets te lezen over jullie prachtige reis: leuke fotos!!
    veel plezier verder en succes met alles!

• 05 Oktober 2008 - 08:40

Chantal:

Hoi Lady's,
    Lijkt me een groot feest; prachtig land, allemaal leuke mensen ontmoeten en lekker veel tijd om overal van te genieten. Blijf dat vooral doen!!
    Ik ga in de herfstvakantie een weekje met Lonneke naar Turkije, even lekker nietsdoen. Verder alles o.k. hier, groetjes, ook van Geert, Bart en Lonneke,
    Chantal

• 05 Oktober 2008 - 09:55

Ellis:

wat een mooie foto s en het ziet er heel gezellig uit met elkaar.
    wij zijn weer opa en oma geworden, bert heeft een prachtige dochter gekregen. femke is ruim 9 pond en kerngezond.

lekker genieten meiden, en tot het volgende bericht.
    ellis

• 05 Oktober 2008 - 11:41

Brent:

Hallo juf Maaike,
    Erg leuk om al jouw verhaaltjes te lezen. Ik vind het ook leuk een foto van je te zien!
    Ik heb gisteren nog jouw boekje gelezen van de krokodil, met onze foto voorin het boek.

Veel plezier!

Knuffel,
    Brent

• 05 Oktober 2008 - 14:52

An Cloosterman:

Hoi Maaike en Marian
    Een regenzondag hier,tijd om de foto's te bekijken. Schitterend!!!!!
    Globetrotters geniet ervan en op naar de volgende ervaring.

• 05 Oktober 2008 - 15:23

Elsemieke:

wat een mooie foto's weer zeg! echt een onbewoond tropisch eiland lijkt het wel! en die Cassowaries! maar goed dat jullie terug zijn gegaan, lijken me niet echt leuke beesten...
    veel plezier nog,
    maar dat zal wel lukken hè.

kusje'.

• 05 Oktober 2008 - 16:01

Sint:

JALOERS!!!! T ziet er super uit... En ik kan niets anders zeggen dat ik jaloers ben. Zitten mooie foto's tussen. En die camper/busje... Hahahaha echt grappig! Waarom niet genieten als je de mogelijkheid hebt?! Geniet er van en succes met alles.. En plezier :D

Kus!!

• 06 Oktober 2008 - 07:20

Marianne:

Heey meiden,
    Wat heb ik lang op jullie verhaal gewacht, haha! Klinkt allemaal weer fantastisch, ben zo jaloers! Hier is het maar regenachtig, en saai, jullie zijn daar nu lekker onderweg in jullie camper busje, heerlijk! Wens jullie weer veel plezier toe, geniet ervan!
    Kus Marianne
    P.s. Marian we smsen wel weer even, ;-)

• 06 Oktober 2008 - 10:05

Simone:

Hee meiden!
    Leuk , weer een verhaaltje! en de foto's: super! erg mooi hoor! en ook al lekker bruin man! nice!

En pa, maakt zich al zorgen over de mannen?! bang dat ze de ware vinden en niet terug komen?! ;)

Liefs en dikke knuffel

• 06 Oktober 2008 - 13:18

Moeder Marian:

Lieve meiden
    Simone je was deze keer niet de eerste met een berichtje. Hoe kwam dit?
    Je denkt al goed met ons mee over de boys. Wat jij schrijft gaat ook wel eens door mijn gedachten, maar ik denk maar zo er gaat niets boven Hollandse boys.Jullie hebben weer een mooi verhaaltje geschreven en erg leuk dat weer velen reageren zo houden we elkaar goed op de hoogte. Liefs

• 06 Oktober 2008 - 16:18

Holger & Iris:

Leuk weer wat van jullie te lezen, dacht even dat jullie opgegeten waren door een aligator haha.

Lekker relaxen op moment nog! Hopelijk is er straks een baantje in brisbane. (de bananen etc mag je gewoon opsturen hoor :p). Dan kunnen jullie lekker blijven relaxen.

Wat een landschap (kijkt gapend naar de foto's!!!!) Welike!!!

Veel plezier nog even voordat jullie Brisbane onveilig gaan maken!!!

Liefs Holger en Iris

• 06 Oktober 2008 - 18:09

Roos:

Gaaf om allemaal te lezen en de foto's te zien! Allemaal heel herkenbaar natuurlijk!! Ik heb heimwee..... Geniet er maar lekker van daar!!

Liefs Roos

• 07 Oktober 2008 - 18:42

Rita Boer.:

Weer prachtige foto's en even heerlijk lui zijn mag ook met zulke prachtige boys. Nu weer verder reizen en hopelijk werk vinden.
    Groetjes Rita Boer.

• 09 Oktober 2008 - 09:53

Marion:

jullie hebben het goed voor elkaar meiden.en het werk, ach dat komt er ook wel van jullie gaan vast iets vinden in Brisbane.het blijft een genot om jullie avonturen te lezen en de mooie fotos te bekijken.lieve meiden veel genieten en succes met het vinden van een baantje. groetjes Marion.

• 19 Oktober 2008 - 18:01

Liesbeth:

Hey meiden! k zag dat er nieuwe foto's op staan! wat een mooie zeg! en hoe is het met de roadtrip?

het weer hier vandaag was best lekker gelukkig, maar jullie zullen het altijd beter hebben. tot het volgende verhaaltje!!
    Liefs

• 21 Oktober 2008 - 09:12

Veerle:

lieve maaike enwij hebben al 'n heleboel letters geleerd en heel veel woorden.ik zit in de middelste rij,dan kan ik good 't bort zien. xxxveerlemirxxxxveerle

• 21 Oktober 2008 - 09:31

Emma:

lieve maaike het is herstvakantie.Het is heel leuk op school.We doen heel veel spelletjes met Henny.Henny neemt ook spelletjes mee.Ik kan al met 8 viners typen.dinsdag hebben we hier met9 mensen gegeten:floor,kees,julius,marie,veerlr,Emma,peter,linda en henny.groetjes Emma