Byron Bay, Sydney & Melbourne..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Byron Bay, Sydney & Melbourne..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Sydney & Melbourne.....

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

17 November 2008 | Australië, Melbourne

Lieve familie en vrienden,

Hier zijn we weer met een update! :) Plannen zijn inmiddels al weer heel erg gewijzigd, zoals de meeste van jullie al weten ;) We zitten nu namelijk al weer in Melbourne...het gaat allemaal zo snel!!

In het vorige verhaaltje vertelde we dat we een baantje gingen zoeken in Brisbane...helaas dat is niet gelukt. Ten eerste was het erg moeilijk en ten tweede wilde we toch wel erg graag verder reizen met Becky en Laura :) We zijn echt hele goede vrienden met hen geworden en hebben uiteindelijk besloten om met hen mee te gaan naar beneden.

Op 31 oktober zijn we naar Byron Bay gegaan met een busje, voor maar 35 dollar, haha, erg goedkoop!
Zaten echt in een prachtig hostel, leek net een hotel, zo mooi. ( http://www.aquarius-backpackers.com.au/ )
Alleen waren de schoonmaaksters vershcrikkelijk. 'S morgens kwamen ze met veel lawaai binnen, deden alle ramen open, haalde 1 keer ergens doekje over en dan vonden ze het wel weer mooi geweest :( Echt verschrikkelijk onbeschoft waren ze! Maar goed, ondanks dat hebben we een super tijd in Byron gehad.

Wat een heerlijk relaxt surfersstadje. Eigenlijk wilde we hier ook surflessen gaan nemen maar het heeft een aantal dagen geregend dus dat moeten we een keer ergens anders doen.

S'avonds hebben we samen met Beacky en Laura Halloween gevierd in Byron. En tja, zoals de meeste van jullie wel weten vind ik (Maaike) het verschrikkelijk om me te verkleden ;) Maar goed, ik heb me toch laten overhalen en ik moet stiekem toegeven dat ik het toch wel een leuk vond :D hihi!
Met z'n vieren hebben we een hele tut-avond gehad en na een paar uur waren we dan klaar om te gaan als Devils ;) De jongens uit onze kamer hadden een echt kostuum gemaakt, zij waren de three Turtles. Al met al een gezellige avond/nacht gehad :)

Na een weekje hebben we Byron verlaten en hebben we 12 uur in een nachtbus gezeten naar Sydney. Ideaal zo'n nachtbus want dat scheelt weer een nacht in een hostel betalen. Tja, we zijn echte backpackers he, alles doen we om geld te besparen :P

Het hostel in Sydney lag 5 minuten van het centraal station dus dat was ideaal aangezien onze tassen toch wel aardig zwaar zijn. (ondanks dat we, Marian 3 kilo en Maaike 6 kilo, aan kleren en souveniers hebben terug gestuurd naar NL ;))
Dit hostel was ook weer erg mooi, van alle gemakken voorzien en op 20 minuten loopafstand van het centrum. ( http://www.wakeup.com.au/ )

Hier zijn we van vrijdag tot maandag gebleven samen met Becky&Laura. Ook Gemma en Alice die we in Cairns ontmoet hadden, waren in Sydney, super gezellig dus! :D
Met hen hadden we echt afgesproken maar ook andere mensen, die we tijdens onze reis hebben ontmoet, kwamen we hier in het grote Sydney weer tegen. Zo bizar is dat, het is toch echt waar ' het is een kleine wereld' ;)

Samen met hen hebben we er een leuk weekend van gemaakt. Eindelijk hebben we dan de Harbour Bridge, Opera House. Botanic gardens en Hyde Park gezien! :D Een leuke stad maar wel veel hoogbouw en er heerst een gehaast sfeertje.
Marian, Becky en Laura hebben hun haar nog laten knippen en kleuren. Marian is nu super blond :D Erg mooi!

Zondagavond met de meiden gezellig uit eten geweest bij een Indonesisch restaurant, heerlijk en goedkoop gegeten :)

Maandag moesten we dan echt afscheid nemen van hen, dat was wel even moeilijk. Vooral van Becky aangezien zij weer terug naar Engeland zou vliegen. Hebben toch aardig lang met hen gereisd en het klikt gewoon super dus hen gaan we zeker opzoeken in Londen als we weer terug zijn.

Zo, dan nu nog even kort een stukje over Melbourne, waar we nu zijn voor 1 maand.
Marian heeft inmiddels een baan gevonden! Precies iets voor haar dus dat is super. Ze gaat een nieuw speelgoed promoten in een shoppingmall. Ik heb helaas nog niets gevonden...hopelijk hoor ik van de week iets meer.
Ik zou aan de slag kunnen in de kinderopvang maar dan moet ik eerst een Police check laten doen en dat duurt weer 10 dagen en dan nog is het de vraag of ze mij aannemen voor zo'n korte periode. Dus nog even duimen voor mij!? ;)

Melbourne is echt ontzettend leuke en gezellige stad, het lijkt een beetje op de Europeese steden. Het klinkt nu misschien heel cliche maar dit hostel is ook weer geweldig. Zitten in een YHA hostel en het lijkt net een hotel, ook hebben we een prachtig dakterras met uizicht op Melbourne! (http://www.yha.com.au/hostels/photos.cfm?hostelid=98)

We hebben trouwens ook ons hostel voor kerst en Oud&Nieuw geboekt in Sydney! Vanaf 24 december zitten we daar....whoehoooee, zo'n zin in! :D

Lieve mensen, ga nu even de foto's erop zetten zodat jullie ook weer een goed beeld hebben van al onze prachtige en leuke belevenissen! ;)

Tot het volgende verhaaltje!

Liefs, Marian & Maaike


Foto's: http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

O ja, nog wel een grappig weetje: Afgelopen zaterdag hebben jullie Sinterklaas binnen gehaald,toch?...wij hebben zaterdag naar de intocht van de kerstman gekeken in Melbourne :D Hoe bizar is dat!...sta je daar in de snikhete zon naar de kerstman te kijken & naar kerstliedjes te luisteren, haha! :D
Maar goed, wij kunnen nu tenminste zeggen dat we de kerstman ook een keer in het echt hebben gezien!!! ;)


  • 17 November 2008 - 07:33

    Marianne:

    Heey meiden,
    Weer een mooie update van jullie reis...zo super leuk om alles te lezen! Ik ga zo de foto's nog eventjes bekijken, die zullen ongetwijfeld weer fantastisch zijn! Hoop dat je ook snel werk vindt Maaike, en Marian heel veel succes met je werk! Gaat vast en zeker goed komen, promoten kan je wel ;-)
    Geniet er weer van, en ik wacht jullie volgende verhaal alweer af, haha!
    Dikke (k) Marianne

  • 17 November 2008 - 07:33

    Marianne:

    Heey meiden,
    Weer een mooie update van jullie reis...zo super leuk om alles te lezen! Ik ga zo de foto's nog eventjes bekijken, die zullen ongetwijfeld weer fantastisch zijn! Hoop dat je ook snel werk vindt Maaike, en Marian heel veel succes met je werk! Gaat vast en zeker goed komen, promoten kan je wel ;-)
    Geniet er weer van, en ik wacht jullie volgende verhaal alweer af, haha!
    Dikke (k) Marianne

  • 17 November 2008 - 07:34

    Marianne:

    Heey meiden,
    Weer een mooie update van jullie reis...zo super leuk om alles te lezen! Ik ga zo de foto's nog eventjes bekijken, die zullen ongetwijfeld weer fantastisch zijn! Hoop dat je ook snel werk vindt Maaike, en Marian heel veel succes met je werk! Gaat vast en zeker goed komen, promoten kan je wel ;-)
    Geniet er weer van, en ik wacht jullie volgende verhaal alweer af, haha!
    Dikke (k) Marianne

  • 17 November 2008 - 07:35

    Marianne:

    Deze reacties van mij zijn wel heel erg fanatiek....sorry, ging iets mis!

  • 17 November 2008 - 08:15

    Zus:

    Leuk weer een update.. Ik hoorde van Marian dat jullie daar ook speculaas hebben. Dus toch een beetje sinterklaas :-). Hopelijk zijn jullie snel aan beiden aan een baantje dat is wel zo gezellig toch?! Dikke kus Ans

  • 17 November 2008 - 09:06

    Joke Mijnheer:

    Volgens mij heb je je al veel vaker met heel veel plezier verkleed Marian. Ik heb je de nodige keren geholpen, dus ik kan het weten. Dit keer kwam je toch beter uit (zonder) de verf.
    Leuk al die belevenissen. Fijn dat 1 van jullie tenminste werk heeft. Kunnen jullie tenminste door.
    Succes met alles en blijf genieten.

    Groetjes Joke.

  • 17 November 2008 - 10:05

    Sylvia:

    Hai meiden,
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten en dat wij hierin een heel klein beetje mogen delen. Om jaloers te worden op al jullie ervaringen. Vanavond nog de foto's kijken en ik ben weer helemaal bij. Ik hoop dat je gauw werk vind, veel succes en blijf genieten, groetjes Sylvia Tempelman

  • 17 November 2008 - 11:24

    Simone:

    Zo zo, dat ziet er allemaal weer super uit! Very nice! En leuk joh, gewoon lekker plannen wijzigen enzo, dat is het handige van backpacken! Veel plezier bij je baantje Marian, en Maaike, hopelijk vind jij ook snel wat leuks!

    Dikke kus, Simone

  • 17 November 2008 - 13:09

    Liesbeth:

    hey meiden!

    ziet er weer mooi uit hoor! idd precies een baantje voor jou Marian haha. helemaal al in je element? ;)

    als ik die foto's zie heb ik echt de neiging een ticket te boeken waar maar naar toe en de backpack te vullen, zo gaaf om te zien!

    nog veel plezier daar en maaike succes met het vinden van een baantje. Voor Marian: werkse haha :P

    Liefs Lies

  • 17 November 2008 - 13:10

    Liesbeth:

    hey meiden!

    ziet er weer mooi uit hoor! idd precies een baantje voor jou Marian haha. helemaal al in je element? ;)

    als ik die foto's zie heb ik echt de neiging een ticket te boeken waar maar naar toe en de backpack te vullen, zo gaaf om te zien!

    nog veel plezier daar en maaike succes met het vinden van een baantje. Voor Marian: werkse haha :P

    Liefs Lies

  • 17 November 2008 - 19:32

    Pa:

    Hallo meiden,
    Het ziet er weer erg mooi uit. Veel plezier met het werken en daarna naar Sydney voor het kerst en oud en nieuw vieren.Even een maandje op dezelfde plek is ook wel lekker lijkt mij.

    xxxoooxxx
    Pa

  • 17 November 2008 - 21:55

    Nan:

    Hahaha te grappig gewoon! De kerstman!

    Nou maaike, ik heb de foto's van mn klas.. dus die komen er vast nog wel aan ;).

    Succes met je baantje!!!!

  • 18 November 2008 - 10:16

    Rowena :

    Wow ik zit nu de foto's van Halloween te checken. Niet te geloven dat jullie in november nog lekker in de zon kunnen liggen. Dat is hier wel even anders :(. Veel succes met de baantjes! Haha speelgoed promoten..volgens mij heb je hiermee wel je droombaan gevonden, Marian! Geweldig :d. Geniet nog van alles! Liefs Rowena

  • 18 November 2008 - 11:29

    Jose Klooster:

    Hoi,
    Zeg Maaike,Hugo en Barbara zijn op Henny's verjaardag geweest.Bar kon erheen omdat ze druk aan 't solliciteren is.En Huug had vrij genomen!!!!Ik heb een mooie kaart gestuurd.
    Wat een prachtige foto's weer.En wat een indrukwekkende steden.'t Is maar goed dat jullie niet meer met fotorolletjes hoeven te werken.Je kunt nu zoveel mogelijk plaatjes schieten waar ik weer erg van geniet.Tot een volgend keer!!!!Jose

  • 18 November 2008 - 11:33

    Sint:

    Het ziet er allemaal erg prachtig uit. Wel jammer dat de schoonmaaksters zo waren.. Dat is nu vt. Nu maar weer verder kijken. Jullie kiezen wel elke keer het mooie uit. Marian gefeliciteerd met je baan!! En Maaike, wij gaan hard voor je duimen.
    Doen jullie groeten aan de Kerstman? Dan doe ik dat voor jullie aan Sinterklaas ;)

    Adios!!

  • 18 November 2008 - 13:33

    Marjo:

    Leuk hoor, sinterklaas en kerst vieren in de hitte, geef mij maar de kou en regen die hier heerst ;), of toch niet...
    Keep the stories flowing en nog wel meer dingen :D,
    liefss
    ps. werkse, maar hou 't lekker als bijbaantje joh;)

  • 18 November 2008 - 14:35

    KIM:

    HOOOII!!

    ooh zat ik toch een weekje in jullie tijdzone! ;) geweldige foto's hoor meiden! Maar een vraagje marian.. waarom heb jij een groene neus op die halloween foto;s :P haha!!

    Veel plezier weer! hebben jullie ook een vast adres? Zodat we eindelijke kaartjes kunnen sturen?

    Veel liefde uit Grunn!

  • 20 November 2008 - 16:05

    Henny:

    Fijn dat we zo kunnen meegenieten!Wat 'n prachtige hostels,heb ze uitgebreid bekeken,enig!De backp.worden wel in de watten gelegd hoor,(letterlijk in de lounge in Sydney),te gek.Mogen er ook 65plussers in?????Zet ik 't erbij op m'n lijstje:"things to do".Tot de volgende keer.liefs voor jullie beiden.

  • 20 November 2008 - 16:41

    Chantal:

    Hoi Ladies,
    Tjonge, het lijkt wel een groot feest!
    Later, als 65+er, hebben jullie heel wat om samen over te vertellen, te gek hoor. Geniet maar lekker en ik duim voor een baantje voor Maaike.
    Groet,
    Chantal

  • 21 November 2008 - 14:52

    Moeder Marian:

    Lieve kids
    Vanmorgen een mevrouw uit Melbourne gesproken. Ze waren 25 jaar geleden verhuisd naar Melbourne. Ze wilden zo snel mogelijk terug vanwege het mooie weer. Ze troffen het ook wel slecht vanmorgen,want de eerste sneeuwvlokken kwamen naar beneden. Wanneer ik jullie fotos ook zie kan ik me dat wel voorstellen.Lukt het een beetje met de verkoop van het speelgoed? Maaike nog veel succes met het vinden van een baantje. Het gaat vast wel goed komen. Veel liefs

  • 23 November 2008 - 20:52

    Vera:

    Klingklokjeklingelingeling haha! Heel maf ja, kerst terwijl het 40+ graden is... Geweldig om jullie verhalen te lezen, fijn. Niet te lang achter de computer zitten hoor, buiten is het veel mooier! En wacht nog maar even met thuis komen, want hier is het ook niet alles. Nu weer een enorme bui, compleet met hagel én sneeuw! Geniet ze, reis niet volgens plan, laat je verrassen, houdoe & veel liefs :D

  • 24 November 2008 - 14:48

    Marion:

    lieve meiden,
    weer een fantastisch verhaal om te lezen, en een mooie foto"s.kan me erg goed voorstellen dat jullie het naar je zin hebben en erg genieten, blijf dat vooral ook doen.alleen hoop ik wel dat je snel een baantje vindt Maaike.want dat lijkt me niet geheel onbelangrijk.veel plezier en succes met je baantje.tot het volgende verhaal.
    groetjes Marion.

  • 25 November 2008 - 09:11

    Luuk Van Veen:

    lieve juf Maaike,
    Bij onze brug is Sinterklaas zaterdag aangekomen en op ons dakterras lagen 2 rode ballonnen van Ballonnen Piet! Die hebben we in onze schoen gedaan, voor Piet! In de klas speel ik nog heel graag met Brent in de bouwhoek. Na school speel ik nog met Wouter en Victor. Ik heb pas woordjes op school gestempeld en die wilde ik naar jou opsturen, maar ik bewaar ze nu maar voor als je weer terug bent.

    liefs van Luuk

  • 01 December 2008 - 08:42

    Anny Schrauwers:

    Ik vind het geweldig wat jullie meemaken en jullie genieten enorm Gelijk hebben jullie hier is alles goed felix moeder gaat vandaag naar een verzorgingshuis hopen dat ze er een paar jaartjes van kan genieten veel lieds van ons Oom Felix en tante Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maaike & Marian

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 22248

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2008 - 01 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: