Hate it of love it??? - Reisverslag uit Darwin, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu Hate it of love it??? - Reisverslag uit Darwin, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

Hate it of love it???

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

24 Augustus 2008 | Australië, Darwin

Haaai lieve iedereen!!

In elk reisboekje wat we hebben gelezen stond in Bangkok you either hate it of love it.. And we definitly LOVE it!! Het is een stad met veel kanten, van oude mooie tempels tot wolkenkrabbers en shoppingmalls die de opervlakte van Drenthe hebben (beetje overdreven ;)). We hebben in ieder geval veel meegemaakt, zoveel dat als we dat allemaal zouden opschrijven jullie morgen nog bezig zijn met lezen ;). Dus maar ff de hoogtepunten en verder kun je bij de foto's zien hoe het is geweest ;).

Allereerst de fietstocht! Na de eerste keer te hebben verslapen zijn we toch uiteindelijk op de fiets beland :D. Het fietstempo lag gelukkig niet te hoog ;) en we hebben veel dingen bekeken onderweg. Ook zijn we door een soort plantage gefiets waardoor we het gevoel kregen dat we een beetje echt in Thailand zijn geweest. In ieder geval een echte aanrader voor iemand die naar Bangkok komt!!

Het is echt een alinea waardig: het heeeerlijke eten hier!! Met stokjes lepels en ander gerij werden de lekkerste gerechten smakelijk naar binnen gewerkt! Een van de lievelings ingredient is knoflook, zelfs zo erg dat je het de volgende dag nog proeft ;).

Ook een alinea waardig de geld uit je portommonee willen kloppende Thaise mensen..... Allereerst moet je op de markt NOOIT de prijs betalen die ze allereerst zeggen, afdingen afdingen en nog eens afdingen. De mensen vinden het hier zelfs normaal :S! We zijn er iig al goed in geworden haha! Ook zijn de tuctuc chaufeurs echte boeven! Ze beloven je van alles voor de kleinste bedragen maar je wordt zo hard afgezet!! Maar goed je gaat Bangkok ook niet verlaten zonder in een tuctuc te hebben gezeten dus wij opzoek naar eentje die ons ook letterlijk heeft 'afgezet' namelijk, helemaal niet waar we heen wilden!! Hij had geen wisselgeld (althans dat zei hij) dus hebben we gelukkig wel minder betaald dan eerst afgesproken.

Koninklijk paleis is ook een absolute aanrader! Wel beetje dubbel gevoel dat je erheen loopt over een straat met allemaal mensen die dakloos zijn en je daarna beland in een overvloed van pracht en praal! Leuk detail; we moesten onze schouders en benen bedekken, ik zeg kijk naar de foto's voor het resultaat :D.

Verder was het stappen ook erg geslaagd. Cocktails worden geserveerd in emmertjes dus gezellig werd het al snel ;). Opvallend is ook dat er ontzettend veel travestieten rondlopen... Kijk dat is het een Man NEE is het een vrouw, soms moeilijk te onderscheiden.

Wij gaan nu onze rugzak pakken en vliegen naar het land waar onze reis om gaat namelijk AUSTRALIE!!!

Sorry ik weet dat lange verhalen niet zo leuk zijn maar we hebben gewoon errug veel te vertellen ;)!!! Wens ons succes om en taxi te vinden die ons niet enorm wil afzetten!!

Liefs Maaike en Marian

Dom, dom! We vergeten het belangrijkste hoogtepunt te beschrijven :p ...mijn verjaardag!!!! Eindelijk 25 jaar en dat in Bangkok gevierd, errug leuk!
Van Marian kreeg ik een leuke kaart en een aandenken aan Nederland ;)
Mama had aan Marian op het allerlaatste moment nog een cadeautje gegeven op Schiphol (we moesten gewoon weer terug door aankomsthal en vervolgens weer door de paspoortcontrole :p...was weer een avonutuur op zich!)
Maar goed, mama, bedankt voor het lieve kaartje en het leuke boekje! :D

Zijn nu trouwens in Darwin, erg leuk! Houden nu al van dit land...relaxte mensen en prachtig weer!

• 24 Augustus 2008 - 07:30

Chantal:

Hoi lady's,
    Allereerst de hartelijke felicitatie voor je verjaardag Maaike!
    Net gestart en al zoveel te vertellen: dat belooft wat!
    Jullie hebben toch niet te veel geshopt, alhoewel dat kan natuurlijk niet als je alles mee moet dragen.
    Geniet er maar van en laat je niet oplichten.
    Nog een weekje vrij en dan begint het circus weer{werk}, ik vind het niet erg hoor maar vakantie was toch wel erg lekker!
    Groetjes,
    Chantal

• 24 Augustus 2008 - 08:14

Henny:

Lieve allebei, Genoten v.d. verhalen en van je e-mail maaike.hele gezellige dag gahad gister met de zussen op je verjaardag,Hele goeie reis voor straks.Hopelijk is er iets te beleven op 't vliegveld of gaan jullie even naar Sydney???want 's-avonds pas verder naar Darwin he? Tot de volgende keer,ik kijk er naar uit!

• 24 Augustus 2008 - 09:12

Sylvia:

Hallo samen,

Leuk jullie verhalen. Wat een avonturen al. Moet toch ook eens naar Bankok als ik dat zo lees. Goede reis en veel plezier verder, Sylvia

• 24 Augustus 2008 - 09:28

Marjan O.:

Hoi M en M
    Geweldig dat jullie meteen al zo heerlijk genieten.Dit is echt een berichtje op de valreep. We rijden zo weg met de caravan richting Alkmaar. En daarna zien we wel.Nog proficiat met je verjaardag.Goede vlucht en we wachten de volgende berichten weer af. groetjes, Marjan

• 24 Augustus 2008 - 09:54

Jose Klooster:

Hoi Maaike,
    Wat fantastisch dat je in Bangkok bent geweest.De foto's ga ik zo direct bekijken.Maaaarrr
    let een klein beetje op taalfouten,als toekomstige schooljuf.:portommonee=
    portemonnee of portemon-
    naie.Sommige fouten kan in de haast gebeuren!!!
    Niet boos op me worden he?Blijven mailen.Jose

• 24 Augustus 2008 - 09:57

Trudy:

Hallo Maaike en Marian,

Wat een belevenissen!!
    En Maaike...je verjaardag in Bangkok, wel apart!!
    En nu op naar jullie hoofddoel, leuk hoor!
    Groetjes. Trudy

• 24 Augustus 2008 - 10:10

Jose Klooster:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Maaike.!!!!
    Marian,jij met je vriendin.Jose

• 24 Augustus 2008 - 11:03

Marion:

hallo Maaike en Marian,
    wat een leuke email en wat een leuke foto"s.als dit zo door gaat(natuurlijk)wordt het heel bijzonder voor jullie maar ook voor ons om te volgen.goede reis en groetjes Marion.

• 24 Augustus 2008 - 13:57

Nan:

Allereerst: succes!
    Haha.. ach in spanje word je ook afgezet ;).

Bankok lijkt mij echt mega druk! Ik ga zo even naar de foto's kijken! Gaat wel snel he... nu al bijna weer een week weg! Ik wens jullie een goede vlucht!

Voor Maaike: ik ben kotsmisselijk geworden in de simulator, dus ik ga 3 sept in de auto lessen!

Kusjes

• 24 Augustus 2008 - 14:55

An Cloosterman:

Hoi Maaike en Marian
    De eerste stap in de goede richting
    De eerste ervaring rijker en nu op naar het volgende avontuur.
    groetjes An

• 24 Augustus 2008 - 17:58

Lien:

Lieve Meiden,

Wat een leuk verslag over Bangkok, wat kun je in een paar dagen toch veel beleven, als je dit leest zijn jullie er al weer weg.
    Wij hebben gisteren je verjaardag gevierd Maaike in Amsterdam, wat is het daar toch altijd gezellig, veel muziek en jongleren op het Leidseplein. We wilden ook naar de tuinen van het Rijksmuseum, maar die waren jammer genoeg gesloten, dan maar naar het Vondelpark, waar het ook altijd leuk is met al die mensen op rolschaatsen en fietsen en het was lekker weer met veel zon. We zijn ook nog door de PC Hooftstraat gelopen, lekker dure winkels (en auto,s) kijken, maar geen BN,er gezien hoor (dat hoopten we natuurlijk wel) en als afsluiting lekker gegeten.
    Meiden veel plezier op jullie verdere reis en tot de volgende keer.

Liefs, Lien.

• 24 Augustus 2008 - 18:43

Zus:

Hoi dames,

Maaike nog van harte gefeliciteerd! Zo te zien heb je nog cadeautjes gehad ook :-). Leuke fotó's vooral de aerobic is erg grappig! Goede reis naar Australie..

Liefs Ans

PS Marian, we hebben een schilderij uitgezocht en gekocht over 3-4 weken krijgen we hem. Leuk he!

• 24 Augustus 2008 - 18:57

Pa:

Maaike nog gefeliciteerd met je verjaardag.Toch wel rustig aan gedaan met de cocktails? Jullie hebben al heel veel beleefd en dit is nog maar het begin van de reis.
    Veel plezier verder.
    xxxooo

• 24 Augustus 2008 - 19:42

Sint:

Heee meiden!

Maaik, nogmaals gefeliciteerd!! :d Het is super om te lezen! En doe foto's zijn echt gaaf!! Die ene waar jullie met zijn tweeen op staan vind ik mooi! Ook de rest. Ik moest lachen om jullie airobics-les(?)!! Hahaha!! Echt mooi dat paleis!

Succes met de taxi en weer een goede, veilige vlucht toegewenst! En nee, helaas staan we niet op het panoramadak!! :p

Liefs, kus!!

• 24 Augustus 2008 - 19:53

Heey meiden,
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Zo te horen vermaken jullie je prima! Strakjes lekker naar Australie, vast en zeker ook super om naar uit te kijken! Ben benieuwd naar de verhalen die jullie daar gaan beleven! Maaike nog gefeliciteerd met je verjaardag, geweldig dat je straks kan terug kijken en kan zeggen dat je je verjaardag hebt gevierd in Bangkok! Ik wens jullie alvast een goede reis toe, en geniet ervan!

• 24 Augustus 2008 - 19:53

• 24 Augustus 2008 - 19:54

• 24 Augustus 2008 - 19:55

...zie net dat ik wel heel fanatiek heb gereageerd, haha! Sorry daarvoor! X

• 24 Augustus 2008 - 19:56

...zie net dat ik wel heel fanatiek heb gereageerd, haha! Sorry daarvoor! X

• 25 Augustus 2008 - 09:09

KIM:

Jeeeuh wat veel reacties al! Vond het leuk om even met je te praten om msn marian.. inclusief webcam en bezweet hoofd haha. Vind dat je alles nog best kort en bondig hebt beschreven dus het was zeker nie te lang!

Veel plezier nog! Ik hou jullie in de gaten ;)

Liefs Kim

• 25 Augustus 2008 - 15:37

Marije:

Wooow wat een reacties! Super om jullie verhaal te lezen! Krijg er helemaal de reiskriebels van, maar we zijn aan t aftellen :D Waar blijven die foto's?? Ben benieuwd! Dikke liefs!

• 25 Augustus 2008 - 17:39

Henny:

Was nog vergeten te zeggen dat de foto's zo leuk zijn .Grappig dat jullie meededen met fitness,alle calorien van 't lekkere eten er afgesprongen!In Darwin springen en dansen de aboriginals vast wel ergens,dus.........!!Liefs,mama

• 26 Augustus 2008 - 09:36

Dinie :

Hallo Marian,

Heel veel plezier en geniet ervan samen met je vriendin.

Groetjes Dinie

• 26 Augustus 2008 - 12:59

Ruben Keuter:

heeej marian! (en aanhang;) hoe gaat ie daar?? Zo te lezen vermaak jij je wel, niet gehuild op het vliegveld?? Ahwww haha nou volgend jaar wachten we je weer op hoor, dan gaan we er weer zo'n gezellig feestje van maken in emmen;) Je weet dat ik niet heeeel vaak op dit soort sites kijk (a) dus wens je nog heeeel veel plezierrrr!! Kus ruben

• 27 Augustus 2008 - 15:23

Gertie En Esther:

Hé meiden, Maaike als eerste natuurlijk alsnog gefeliciflapstaart!!! Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin. Tja en wij zijn weer gewoon aan het werk. Ook leuk hoor! Geniet lekker, maar dat gaat vast wel lukken. Gertie en Esther

• 27 Augustus 2008 - 20:51

Niels:

Hey globetrotters!

Klinkt allemaal erg goed; afdingen Tuctuc's, Ladyboys en coctails. Ik zou zo weer die kant op komen. Enige wat ontbrak waren de palmbomen, maar die hebben ze in Darwin ook toch?

Maaike nog van harte!! Wij zijn net terug van een paar weekjes Frankrijk. Zonder bus, maar toch erg leuk.

Geniet ervan daar, she'll be fine (of; she's apples, schijnen ze ook een synoniem voor in orde te vinden..)

Groetjes, Niels

• 28 Augustus 2008 - 07:20

Marjolein:

Hej ladies!
    Leuke foto's :),totaal andere wereld nu in Australie kan ik me voorstellen... Have fun!
    Liefs marjo