De 12 apostelen, pinguins, citytrips & werken..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu De 12 apostelen, pinguins, citytrips & werken..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

De 12 apostelen, pinguins, citytrips & werken.....

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

08 December 2008 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Even een berichtje van mij (Maaike) aangezien Marian ontzettend veel moet werken en ik de afgelopen weken van alles heb gedaan!

Even een wijziging in dit bericht: Vanaf vandaag heb ik geen baantje meer! :( Niet zo heel leuk natuurlijk! Maar ja, het is nou eenmaal niet anders. Gister kreeg ik een berichtje van hem, Regis, dat ik deze week op standby sta en volgende week misschien kan werken. Tja, dat was niet de afspraak dus daar pas ik voor. Ik ga niet hier de hele week zitten wachten tot hij een keertje belt natuurlijk.
Erg jammer maar geen man overboord, hoef nog niet op brood en water te leven! ;)
Gelukkig is Laura hier nog de hele week dus kunnen we nog gezellige dingen doen. Misschien dat ik volgende week wel een paar dagen naar Tasmania ga....schijnt zo mooi te zijn en heb er nu toch tijd voor dus wie weet! Ik houd jullie op de hoogte!:D

Marian heeft trouwens binnen een week al promotie gemaakt! :) Haha, super he?! Ze is nu manager van de stand in Chadstone shoppingmall. Helaas heeft ze vanaf nu geen leven meer :( aangezien ze elke dag tot laat moet werken (vaak tot 10 uur en soms zelfs tot middernacht)

De afgelopen 2 weken had ik dus lekker 'vrij' en heb ik samen met Laura allerlei leuke dingen gedaan maar Marian en ik hebben het weekend voordat zij begon met werken nog de Great Ocean Road en Philip Island gedaan.

Eerst dus een verslagje over deze 2 toers: SUPER! ;) Moet ik nog meer vertellen???:p...kijk naar de foto's en je weet genoeg, we hebben weer een prachtige stukje Australie gezien!
Eerst hebben we een tour naar Philip Island gedaan....pinguins kijken! http://www.penguins.org.au/
Het was alleen een beetje jammer dat onze tourguide niet heel leuk was. Hij blijf maar doorkletsen en z'n grapjes waren erg flauw maar ondanks dat hebben we weer prachtige dingen gezien. Eerst gingen we naar een centra met alle bekende dieren van Australie....voor het eerst kangaroe's geaaid! Zelfs een albino-kangaroe gezien en een kleintje, zo schattig!
Onderweg nog een paar keer gestopt voor een prachtig uitzicht op de zee en daarna naar de Pinguin Parade gegaan. Daar zaten we dan in de kou met honderden andere toeristen (het was wel een beetje toeristisch;)) te wachten tot de pinguins uit het water kwamen. Na een uurtje kou kleumen werd onze wachten beloond....de eerste groep kwam waggelend de zee uit. Zo ontzettend schattig en grappig om die beesten uit het water naar het strand te zien waggelen :D :D
Op het einde kwamen er zelfs twee pinguins op een meter afstand van ons, voorbij waggelen. Helaas mocht je geen foto's maken omdat ze van de flits kun schrikken en ze willen graag dat het zo natuurlijk mogelijk voor hen blijft. Gelukkig hadden we daarvoor nog wel geluk en hebben we 3 pinguins in hun holletje gezien, zie foto's!

De Great Ocean Road tour was echt een hoogtepunt dankzij onze tourguide 'Jude' Het weer zat namelijk niet echt mee maar ondaks dit wist zij er zo'n gezellige en super weekend van te maken! :D
Na een rit van 3 uur hebben we eerst een wandeling gemaakt door een mooi natuurgebied...koala's en kangaroe's in het wild gezien! :)

Daarna verder gereden en zagen we dan eindelijk de 12 apostelen (inmiddels zijn het er maar 7) Echt prachtig maar wel ontzettend koud! Maar goed, konden we onze jasjes ook eens gebruiken ;)
De groep was ook ontzettend leuk dus veel lol gehad met iedereen. S'avonds met zn allen een barbeque-maal voorbereid, eigenlijk zouden we daarna naar de zonsondergang gaan kijken maar het was erg bewolkt :(

S'morgens weer vroeg opgestaan om de rest van de Great Ocean Road te bekijken en....Marian en ik hebben een helikoptervlucht gedaan! Geweldig mooi...en dat voor maar 60 dollar! De piloot deed zelfs nog een paar stunts, zo gaaf! :D
Hierna nog een wandeling door het regenwoud gedaan, ook erg mooi.
Helaas was het weekend toen al weer om en zijn we weer richting Melbourne gereden, onderweg nog gestopt omdat we een koala met een babytje zagen, foto is niet heel duidelijk maar als je heel goed kijkt kun je 'm zien!

Verder heb ik veel met Laura gedaan. Een aantal keren zijn we naar St Kilda geweest...heerlijk van het zonnetje genoten! Dat is trouwens wel raar hier, het ene moment is het koud en daarna is het weer lekker warm. Naast dat hebben we ook nog veel culutrele dingen gedaan hoor! ;)
Naar een openning van een shoppingmall geweest en daar naar een prachtige vuurwerkshow gekeken.
Paar keer met de gratis tram de stad verkend...Melbourne heeft een paar mooie gebouwen en het is zo'n gezellige stad!
Een bezoekje aan de Botanic Gardens gebracht, helaas stonden er nog niet veel bloemen in de bloei :p Het oorlogsmonument was erg indrukwekkend. Ongelofelijk hoeveel Australiers er zijn omgekomen tijdens de oorlog. Natuurlijk weet je het wel maar meestal hoor je meer over de Europeanen.
Samen met Laura ook nog op Melbourne Observationdeck geweest (overdag), geweldig uitzicht http://www.melbournedeck.com.au/
Met Marian en Deliah (duits meisje) zijn we s'avonds nog een keertje op een andere geweest: Skydeck, ook geweldig natuurlijk! :D http://www.eurekaskydeck.com.au/

Afgelopen donderdag heb ik samen met Laura een auto gehuurd en zijn we naar Wilson Promontory gereden in 3 uur! In het begin vonden we dat nog veel maar nu denken we al als de Australiers, dat is niets, No Worries! ;)
Voor 26 dollar voor de auto & 20 dollar per persoon voor de benzine, hebben we een prachtige roadtrip gedaan! Erg goedkoop vonden we zelf!:D
Wilson Prom is een prachtig Nationaal Park in het zuidelijkste puntje van Australie http://www.parkweb.vic.gov.au/1park_display.cfm?park=217

Eerst bij squeaky beach gestopt....hagelwit strand dat echt geluid maakt, zo grappig!
Na een twee uurtjes zonnen & een picknick op het strand een vermoeiende wandeling gemaakt naar de top! Gelukkig was het het wel waard...je had 360 graden uitzicht op het park, super! :D
Ook hebben we alle dieren weer in het wild gezien: wombat, kangaroe's, papegaaien, cassuaries en een slang! Helaas waren ze allemaal te snel en konden we geen foto maken. De cassuarie foto is heel onduidelijk.

O ja, nog een grappig detail...we hebben het zonder kaart gevonden! Waar we de auto hadden gehuurd, hadden ze alleen maar een kaart van de stad! Die jongen had het wel uitgelegd maar wij geloofde 'm niet dus zijn we op een gegeven moment gewoon afgeslagen en uiteindelijk was dat ook nog goed! :D Zie je wel, vrouwen hebben niet eens kaart nodig, kunnen het gewoon zonder, haha!

Zo, nu nog even een kort stukje over afgelopen weekend. Laura heeft namelijk een vriendin 'Ella' uit Engeland die hier voor 6 maanden werkt en dus in een appartement woont (geweldig app trouwens!) Daar hebben we zaterdag een heerlijk vervroegd Engels kerstdiner gehad, zo gezellig en lekker!
Gister hebben Marian en ik Sinterklaas nog gevierd. Uit eten geweest naar de Italiaan, ook weer heerlijk gegeten en elkaar cadeautjes gegeven. Marian had een prachtige armband voor mij en gelukspoppetjes. Voor haar had ik een boekenlegger met daarop een tekst over onze vriendschap, kangeroe-sleutelhanger, pen van een koala en niet te vergeten lollie's! ;)

Ga nu weer snel stoppen lieve mensen, het volgende berichtjes zal waarschijnlijk vanuit Sydney zijn over kerst en New Year! :D

We genieten nog steeds van alle reacties, ech zo leuk, dank jullie wel!

Alvast hele fijn feestdagen toegewenst en tot het volgende berichtje!

Liefs, M&M

P.S. ik heb 4 nieuwe foto-albums aangemaakt! http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

• 08 December 2008 - 07:49

Marianne:

Heey meiden,
    Super leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Fijn dat je nu ook werk hebt gevonden Maaike...moet je net zo lang gaan werken als Marian? Hoop in ieder geval dat als het zulke lange dagen zijn, jullie wel kunnen uitslapen, haha! Er is voor jullie iets onderweg naar Sydney, maar dat vinden jullie bij Nick! Heel veel plezier alvast met kerst en oud en nieuw! Geniet ervan!
    Dikke kus Marianne

• 08 December 2008 - 08:19

Kim:

oh super maaike dat jij nu ook een baan hebt! Ik hoorde al van marian 80uur werken. Hoop dat jullie dan flink wat hele hebben en er weer tegen aan kunnen voor een poosje. Tijdens sinterklaas heb ik nog wel aan jullie gedacht vooral marian als pieten fan ;) leuk om te horen dat jullie het toch hebben gevierd. Nou heel veel plezier nog! Werkze beide! En oja ik heb mn 2e dan examen gehaald hoor! Beetje opscheppen hier mag wel toch :p
    We mailen! Liefs!

• 08 December 2008 - 08:43

Channa:

Lieve Maaike en Marian,

klinkt weer goed allemaal, die reisjes en uitstapjes en gezellige dingen! Maar wormen verkopen?????? Aan wie verkoop je dat dan? Winkelende vissers? Maar goed, als het maar verdient toch!

Geniet nog lekker en op naar Sydney!

Liefs, Channa

• 08 December 2008 - 14:03

Henny.:

Hi lieve meisjes, Dat was weer genieten zeg van 't verhaal en die prachtige foto's.Geweldig om al die dieren en de natuur nu in 't echt te mogen zien!!Gefeliciteerd Marian met je promotie,hou wel wat energie over om straks in Sydney te genieten he!!Veel plezier met iedereen die jullie weer terug zullen zien daar. liefs,Henny

• 08 December 2008 - 17:40

Trudy Hakvoort:

het is geweldig wat jullie zoal doen.
    Vooral die wormenverkoop en dan nog manager van die wormen zijn brrrrr!
    Maar het is duidelijk jullie genieten heel erg.
    Ik wil jullie evengoed een heel gezellig kerst en oud/nieuwjaarsfeest wensen.
    groetjes harry en trudy

• 09 December 2008 - 08:41

Ellis:

geweldig meiden,
    wat zien jullie veel,
    wat knap dat jullie dat allemaal doen.
    wat leuk dat jullie sinterklaas gevierd hebben,met leuke kadootjes.fijne feestdagen met elkaar
    en veel groetjes en liefs fons en ellis

• 09 December 2008 - 11:38

Jose Klooster:

Hoi Maaike,
    Ik heb weer genoten van de prachtige reportages!!!Je bent wel fotogeniek hoor.Je staat er zo mooi op vaak.En ik ben weer erg onder de indruk van het landschap.
    Ik wens jou en je vriendinnen/vrienden een mooie Kerst en een GELUKKIG 2009 toe.Hart.Gr.Jose

• 09 December 2008 - 14:20

Nan:

Poeeee! Ik krijg gewoon de kriebels... positieve kriebels hoor! Ben zo blij dat alles goed gaat met jou en Marian! Jammer van dat baantje, maar je krijgt echt nog wat! Zijn er geen tomaatjes te plukken ?;).

Hele mooie foto's van je trip! Ik vind het soms zo moeilijk om een berichtje te typen. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! Alles is zo mooi... en je hebt het zo naar je zin! Houd het zo he!!!!!!

Oohjah.. en prison break... tsjah.. dat MIS jij weer lekker he ;). Als je terugkomt gaan we wel een dvd box lenen ofzo.

Kus!!

• 09 December 2008 - 16:12

Barbara:

Hoi Maaike,
    Bedankt voor je 2 kaartjes. Ze zijn vorige week al aangekomen! Heel erg leuk om "echte" tastbare post van je te krijgen. Het feest was erg geslaagd zoals je al van je moeder hebt gehoord, er waren echt heel veel mensen, heel leuk. As. zaterdag vier ik mijn verjaardag, dwz er komen wat mensen maar niet zoveel als bij Henny want het is ook geen bijzondere leeftijd natuurlijk. Afgelopen weekend hebben we sinterklaas gevierd met Aniek en Menno, was ook heel leuk en lang geleden dat ik nog iets aan sinterklaas had gedaan. Lekker dat je nog kunt reizen. Tasmanie lijkt me echt geweldig moet je zeker doen. Heel veel groetjes en nogmaals bedankt voor je kaartjes! Liefs Bar en Theo

• 09 December 2008 - 18:26

Pa:

Het zijn weer geweldige foto's die jullie hebben gemaakt. Zijn het echte wormen die er worden verkocht of toys? Meiden veel plezier in Sydney en ik ben benieuwd hoe jullie kerst en oud/nieuw daar gaan vieren. Marian rustig aan met het baantje straks wordt je nog CEO van de shoppingmall.
    xxxoooxxx Pa

• 09 December 2008 - 20:45

Holger En Iris:

Wat weer een leuk verhaal. Jammer dat Marian zo weinig tijd over houdt. Echter erg bedankt voor de leuke kaart. Is er ook ergens een adres waar we iets leuk op terug kunnen sturen (zo ja, kan je die mailen?).

Bovendien had ik niet anders verwacht dan ze binnen twee week manager zou zijn! ;-).

En potverdorie, heb je zomaar in een heli gezeten zonder mij daarvan op de hoogte te brengen, belachelijk! ;-), wel heel gaaf uiteraard!!!!

In elk geval werkse voor Marian en voor Maaike succes met een 'nieuwe' baan zoeken! Komt vast goed!

Groetjes en knuffel,

Holger en Iris

• 10 December 2008 - 19:51

Liesbeth :

hey meiden! leuk weer iets te lezen van jullie. heb ook ff alle foto's gecheckt, ziet dr weer goed uit! :D

dat verhaal van die wormen, vind k net als je vader een beetje raar hoor Marian :P
    wel veel aan het werk dus. jij al weer wat gevonden maaike?
    leuk ook dat jullie sinterklaas wel hebben gevierd, gaan wij morgen doen!
    Heel veel succes/plezier en werkse nog en alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

Liefs Lies

• 13 December 2008 - 13:08

Marij:

Hey Mikey Maaik,

Mooie foto's hoor van wandeling zonder kaart! 'Respect' ook dat het jullie gelukt is.
    Heb je wel met een automaat gereden? Links schakelen lijkt me een gruwel. Ik vind rechts schakelen nog een hele opgave ;), hehe

Leuk om je verhalen te lezen meis.

Kus en veel liefs ui Groningen

• 20 December 2008 - 15:31

An Cloosterman:

heb weer genoten van je verhalen en de foto's
    Ik wens jullie heel gezellige kerstdagen en veel plezier met oud en nieuw in Sydney en de beste wensen voor 2009

groeten An

• 21 December 2008 - 19:18

Gerard En Margriet:

Dag Marian en Maaike,
    Wat hebben jullie een geweldige tijd als ik het zo doorlees, niet altijd zonneschijn maar zo is het leven toch altijd, maar door de ban genomen gaat het met jullie goed.
    Ook hier is alles prima, we zijn druk bezig met de voorbereidingen voor Kerst. Met een paar zusjes gaan we de eerste Kerstdag naar Tonnie om met Carolien Kerst te vieren voor zover dit mogelijk is. De tweede kerstdag zijn Gerard en ik samen en de kinderen en kleinkinderen komen de derde Kerstdag.
    Gerard en ik willen jullie ook hele fijne dagen wensen en voor 2009 nog een hele fijne en leerzame tijd, waar jullie ook mogen zijn. (dit lezen we dan zo nu en dan wel)
    Het allerbeste met jullie en tot mails
    Liefs,
    Margriet

• 21 December 2008 - 20:06

Jan En Irmi Boheur:

Jullie waren een tijdje uit beeld, niet uit het hart, en we vinden het fijn, dat jullie trip nog steeds avontuurlijk, verrassend, gewoon super is. Wij denken, dat jullie onze nederlandse kerst en zo dan ook helemaal niet zullen missen. Tis hier druilerig weer, boerenkool weer. Marian, en ook Maaike, een hele prettige zonnige Kerst in Sydney(toch?). Voor het nieuwe jaar, blijf gezond, veel geluk, nog heel veel plezier, tot ziens.