No Worries........... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu No Worries........... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Maaike & Marian - WaarBenJij.nu

No Worries...........

Door: Marian & Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike & Marian

05 September 2008 | Australië, Darwin

Lieve allemaal,

Daar zijn we dan weer! Terug uit de outback! Het was echt GEWELDIG! Echt prachtig om in deze 2 natuurparken rond te mogen reizen.

Eerst nog even iets over de Australiers, wat een geweldige mensen! :) Je hoort de hele tijd NO WORRIES! Dus dat hebben wij ook maar overgenomen;)

Vorige week hadden wij een briefje opgehangen met daarin de vraag wie er graag mee zou willen op een trip naat Litchfield en Kakadu park. Diezelfde avond werden we gebeld door Roy (Nederlander) en Jules (Duits meisje) dat zij graag wilde afspreken. Het klikte meteen en nadat we alles besproken hadden konden we dan op zoek naar 2 campers. Roy kende namelijk nog een Nederlands meisje, Renate, die mee zou willen.

De volgende dag hebben we alles geregeld en zodoende zijn we dus vrijdag vertrokken. Eigenlijk zouden we dus met zn vijfen gaan maar omdat we het allemaal een beetje prijzig vonden worden, had Renate nog een vriend gebeld, Luca (Italiaan). Hij wilde ook mee dus daar gingen we met z’n zessen in 2 camperbusjes!

Phoe, het is wel moeilijk om ergens te beginnen hoor aangezien we zoveel gezien en meegemaakt hebben maar goed, ik zal mn best doen ;)
Voor het eerst links rijden! Al zeg ik het zelf, het ging aardig goed.

Eerst zijn we naar Litchfield park gegaan, waar we 2 prachtige watervallen hebben bezocht. Gelukkig konden we in deze ook zwemmen want het was zo HEET! Echt niet normaal meer maar ja, dit is nog niets vertellen de Australiërs ons steeds.

De natuur is zo indrukkwekkend, onverstelbaar gewoon hoe mooi het is. ’S Avonds hebben we overnacht op zo’n natuurcamping. Zo leuk, je komt aanrijden, betaalt en zoekt je plekje en gaat kamperen! Luca heeft toen heerlijke pasta voor ons gekookt. Het is toch echt waar, Italianen kunnen heerlijke pasta maken. Ondanks dat hij niet alle ingrediënten had (low budget:p) hebben we heerlijk gegeten. Na het eten, onze matjes buiten gelegd en naar de sterren liggen kijken! Marian kreeg nog de schrik van haar leven toen er een kangaroe over haar heen sprong, haha!

Na 2 dagen Litchfield zijn we doorgereden naar Kakadu, ook prachtig! Natuurlijk kunnen we wel weer gaan beschrijven hoe mooi het was maar dat wordt een beetje saai voor jullie. Kijk naar de foto’s en je weet genoeg!:D

Nu, zitten we weer in Darwin en morgen vertrekken we al weer naar Alice Springs. Vanuit daar gaan we naar Uluru en Kings Canyon. Dus dat betekent weer een paar dagen in de outback en geen bereik!

Daarna horen jullie weer van ons!

Lieve allemaal, tot het volgende verhaal! Het is echt zo leuk om al die berichtjes steeds te lezen. Sorry, dat we niet iedereen persoonlijk kunnen berichten maar we genieten er zeker van!

O ja, bijna vergetetn te vertellen: we hebben nog een hondje gered (zie foto's) Hij kwam aanlopen p een parkeerplaats en wij hebben 'm maar meegenomen. Na een uur rijden en overal kwijl en haren op de banken, kwamen we een dierenarts tegen die hem heeft geadopteerd;) Hopelijk heeft z'n baasje hem weer gevonden of heeft iemand geadopteerd. :D

Liefs, Marian & Maaike

FOTO'S, voor degene onder ons die het niet konden vinden ;): http://picasaweb.google.com/maaikeenmarian

• 05 September 2008 - 12:41

Zus:

Ha ha, ik kon het niet laten. En nog de eerste ook :-). Leuk weer wat van jullie te horen. Veel plezier bij de rots en tot volgende week.

Kus Ans

• 05 September 2008 - 13:41

Marion:

hoi Maaike en Marian,
    wat een mooie foto"s en wat genieten jullie blijf vooral ons op deze manier verrassen we kijken er echt naar uit veel plezier en tot de volgende keer.

groetjes Marion.

• 05 September 2008 - 15:23

Sint:

Zo wat super om te lezen!!! En wat lief van jullie!! Redders in nood :) En die foto's!! :D Have fun!!

• 05 September 2008 - 15:28

Sint:

Jullie camperbus vind ik wel echt tof!! Kunnen jullie m niet meenemen!! Aan jullie foto's is goed te zien dat jullie nu anders denken :p NO WORRIES!! Hahahah!!

• 06 September 2008 - 10:42

Moeder Marian:

Lieve Marian en Maaike

Het lijkt wel op onze dierentuin, maar dan veel en veel groter. Pas op Marian voor de kangeroe, straks zit je bij hem of haar in het buideltje. Prachtige foto's. Leuk was dat chatten hé? Volgende keer probeer ik het weer en dan met geluid. Hopelijk gaat het dan goed. Liefs

• 06 September 2008 - 10:43

Holger & Iris:

Heey vakantiegangers,

Leuk om jullie Outback verhaal te lezen. Zoals jullie al zeggen NO WORRIES, dat doen we dan ook maar! P.s. Marian je weet toch best dat kangaroes van rechts voorrang hebben! Of is het in Australië van links? lol

Groetjes en knuffel,

Holger en Iris

• 06 September 2008 - 15:40

Wauw!!! Wat een verhaal!
    Super tof dat jullie andere mensen hebben ontmoet! Ook kicke dat je dan alles gemakkelijk kan regelen enzo.

xx

• 06 September 2008 - 15:44

Nan:

Kan iemand mij misschien helpen? Ik zie geen enkele foto en ik begrijp dat ze er wel moeten zijn?????
    Wil je mij even mailen: nan_rect@hotmail.com... dan kan ik ook de foto's zien!

(in de map foto's staan maar 2 foto's)

• 06 September 2008 - 16:33

Barbara:

He die Nan,
    dat probleem heb ik ook! ben je er inmiddels achter hoe het zit met die foto's? ik zie er ook maar 2.. groetjes barbara

• 07 September 2008 - 09:36

Joke:

Hoi Maaike en Marian,
    Eindelijk ook weer een berichtje van mij en wat heerlijk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat en aan de foto's te zien, genieten jullie ook! Leuk he, dat "no worries" Peter zegt het ook heel regelmatig en je nemt het inderdaad heel snel over. ben benieuwd of het msn-en met Henny gelukt is vrijdag. Ik hoor het straks wel, want vanavond is de jaarlijkse familie/vriendenbarbecue.Het regent lekker en is ook niet echt warm, zeg maar gewoon koud, maar gezellig zal het zeker worden! Naar Australische gewoonte, "bring your own." Gisteren had ik dat georganiseerd voor alle buren, was ook een groot succes en heel erg leuk, echt voor herhaling vatbaar, dus wie weet. wordt dat ook een jaarlijks terugkerende activiteit. Meisjes, ik ben heel, heel benieuwd naar de volgende verhalen, een foto van de trein stond (toevallig)in de Reizen van Henny, zag er geweldig uit en de rots in het echt zal ook de moeite waard zijn, denk ik zo. Ik wacht ongeduldig! Liefs, Joke.

• 07 September 2008 - 10:24

Elsemieke:

Hoi Maaike & Marian,

oh oh dat klinkt weer allemaal superleuk!

ik zie het helemaal voor me hoe er een kangaroo over Marian heen is gesprongen!!:P
    dan moet je wel erg schrikken..

het klinkt allemaal geweldig,
    en jullie campers zijn ook grappig!

heel veel plezier nog,
    & NO WORRIES :D

Kusjes,
    Elsemieke.

• 07 September 2008 - 10:40

Trudy:

Hallo Maaike en Marian,

Van de foto's krijg ik heimwee! Prachtig die natuur en die krokodillen!!!
    Henny was erg enthousiast dat ze zo lang contact met jou had via MSN, leuk dat zomaar kan!
    Ik ben benieuwd naar de verhalen van Ayers Rock en hoop dat jullie de zonsondergang goed kunnen zien!
    Geniet weer verder!

Trudy.

• 07 September 2008 - 10:41

Jan En Irmi Boheur:

jullie beleven nog eens wat. Geniet ervan. Hier komt de herfst eraan, niks aan. Nederland is bezig met dijkverhoging. Wij gaan verzuipen. Als je terugkomt bestaan wij misschien niet meer!!!!!
    Have much fun, a good trip, by by.

• 07 September 2008 - 12:21

Lien:

Wat een leuk verslag hebben jullie weer gemaakt en wat een prachtige foto's, erg leuk om allemaal te zien.
    Geniet verder van alles en blijf ons zo gezellig op de hoogte houden.
    Liefs, Lien.

• 07 September 2008 - 12:45

Marije:

Jaaa Marije heeft ook de foto-site ontdekt, ziet dr goed uit!! Liefs!

• 07 September 2008 - 12:45

Marije:

Jaaa Marije heeft ook de foto-site ontdekt, ziet dr goed uit!! Liefs!

• 07 September 2008 - 14:41

Rita Boer:

Dag Marian en Maaike, wat een prachtige foto's en wat een belevenissen, leuk om te lezen en te bekijken. Groetjes Rita Boer.

• 07 September 2008 - 15:00

Yes! Gelukt!
    Thanks

• 08 September 2008 - 07:27

Marianne:

Heey meiden,
    Ik heb eindelijk de foto's ondekt...GEWELDIG! Super mooi om te zien! Afgelopen weekend hebben jullie ook weer een tripje gemaakt toch? Ik had even geprobeerd te bellen, maar kreeg geen gehoor....ga het later weer proberen! Hoe is het verder met jullie? En wat staat er nog meer op de planning? Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verhaal + foto's!
    Spreek je snel!
    Kus Marianne

• 09 September 2008 - 08:41

Rinske:

Hi meiden,

jeetje wat is het leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken!!!! Ik kijk al uit naar jullie volgende avontuur...
    Heel erg veel plezier en kijk uit voor de kangaroe's marian!

Lifes Rinske

• 09 September 2008 - 20:05

Ria:

Hoi Maaike en Marian,

Vanwege de vakantie en de eerste "drukke" schoolweken, lees ik voor het eerst al jullie berichten.
    Erg leuk allemaal! Ik geniet op afstand mee en ga jullie vanaf nu volgen.
    Kom maar op met de avonturen!

Liefs, Ria.

• 11 September 2008 - 02:59

Francis:

hey. i like your page so much. well my name is francis from ghana.

well,i would love to be friends with you.goodbyee

goodreality10@yahoo.com

• 15 September 2008 - 15:52

Liesbeth:

hey meiden! wat zien die foto's er geweldig uit zeg!! super mooi ook jullie overal met een big smile op te zien.
    wij zijn nu bij Mariska, klein reunietje ;)

heel veel plezier nog!!

Liefs Lies